اعتراض صدها نیروی پیمانی یکی از شرکتهای فعال در پارس جنوبی

روز گذشته مورخ ۱۲ آذرماه صدها کارگر و نیروی پیمانی شرکت احداث از پیمانکاران مپنا “فاز ۱۴ پارس جنوبی”  ضمن اعتراض به عدم پرداخت حقوق چند ماهه خود تمامی درب های سایت را مسدود کردند که این مسئله موجب تعطیلی شرکت های همجوار حاضر در پالایشگاه شد.

یک فعال کارگری شاغل در این پالایشگاه به گزارشگر هرانا گفت: “صبح امروز بدلیل اعتراض به عدم پرداخت معوقات چند ماهه شرک مپنا تمامی درب های سایت مسدود شد.”

این منبع در ادامه تاکید کرد “با بسته شدن سایت ها، تمامی شرکت های حاضر در پالایشگاه تعطیل شد اما همچنان هیچ کس پاسخگوی مطالبات کارگران نشده است.”

به گفته این منبع آگاه “۵ الی ۶ هزار نفر در این پالایشگاه مشغول به کار هستند که خیل عظیمی از این افراد در مطالبات خود با شرکت طرف قرارداد با مشکل مواجه هستند . آنها نه تنها معوقات مزدی طولانی مدت طلبکارند بلکه حتی بیمه کاری هم ندارند.”

گفتنی است مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران به اختصار مپنا، شرکت خدمات مهندسی، صنعتی و بنگاه اقتصادی ایرانی است که در زمینه سرمایه‌گذاری، مدیریت، ساخت و اجرای پروژه‌های نیروگاهی، صنایع نفت و گاز و نیز حمل‌و نقل ریلی، فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است طی روز های گذشته سه تجمع اعتراضی برگزار شد، بومی‌های کنگان در استان بوشهر، کارگران بخش کشاورزی وصنعتی شاغل معترض مجتمع نیشکر هفت تپه و جمعی از مردم چوئبده در تجمعاتی اعتراضی خواستر رسیدگی به مطالبات خود شدند. هرانا 13 آذر