صدور حکم ۳ سال حبس برای یک متهم سیاسی در زاهدان

داوود عزیزی زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان که در شهریور ماه سال جاری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط اداره اطلاعات زاهدان دستگیر شده بود، روز گذشته با ابلاغ رای دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

داوود عزیزی زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط اداره اطلاعات زاهدان دستگیر شده پس از تحمل چند ماه حبس طی حکمی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

از جزییات اتهامی و روند دادرسی به پرونده این شهروند بلوچ اطلاعی در دست نیست. صرفا نزدیکان او تاکید کردند که او به دلیل وابستگی خانوادگی با یکی از رهبران شناخته شده اپوزیسیون بلوچستان که سال قبل در درگیری مسلحانه کشته شد بازداشت شده بود.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “داوود عزیزی در شهریورماه سال جاری به همراه بنیامین عزیزی و یاسر عزیزی در ترمینال زاهدان توسط پرسنل اداره اطلاعات زاهدان دستگیر شدند.”

این منبع مطلع گفت :”این بازداشت شدگان پس از یک هفته بازداشت در سلول انفرادی اطلاعات زاهدان به زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.”

“محمد ۲۱ ساله در زمان دستگیری سوار موتور بوده و با شلیک گلوله و اصابت مرمی به دستش دستگیر شد، محمد را بمدت  یک ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شهر زاهدان نگه داشتند.”
این منبع در ادامه گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تاکید بر عفونت دست محمد گفت: ” در مراحل بازجویی تنها روزانه ۲ عدد استامینوفن جهت تسکین درد اش به او می دادند و از درمان اش خودداری میکردند.”

این منبع در ادامه گفت: “مسئولین زندان زاهدان هم هیچگونه اقدامی برای بهبودی عفونت این زندانی نکردند.”

هرانا 15 آذر