بازداشت خدیجه نیسى در اهواز

خدیجه نیسى در پی مشارکت در تجمع معترضان اهوازی به وقایع روستای جلیزی بالا منطقه دهلران امروز در شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای اداره اطلاعات شهر اهواز “خدیجه نیسى” را بدلیل شرکت در اجتماع جمعی از شهروندان معترض نسبت به وقایع روستای جلیزی بالا، امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، بازداشت کرد.

تظاهرات حمایت آمیز شهروندان عمدتا عرب در اهواز در واکنش به ادعای ساکنان “روستای عرب نشین جلیزی بالا شهر دهلران” مبنی بر غصب زمینهای کشاورزان آنان توسط تعاونی اتکا وابسته به ارتش است. در پی این اعتراضات در روستای مذکور تعدادی تاکنون زخمی و بازداشت شده اند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت “خانم خدیجه نیسی به دلیل شرکت در تظاهرات امروز اهواز و سرودن و خواندن “یزله” (از گونه‌های رایج موسیقی محلی جنوب ایران) به زبان عربى براى تظاهرات کنندگان بازداشت شد. از سرنوشت او پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.”

گفتنی است که روز سەشنبه مورخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۶، نیروهای انتظامی به روستای جلیزی بالا از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران در استان ایلام با ادعای اجرای حکم دادگاه در پرونده اختلاف مالکیت زمین های کشاورزی این روستا به نفع تعاونی ارتش مراحعه کردند و تعداد زیادی از معترضان زخمی و بازداشت شدند.هرانا 18 آذر