انتقال ۴ تن از زنان بازداشت شده روستای جلیزی به زندان ایلام

چهار زن از بازداشت شدگان روستای جلیزی علیا به نام های طرفایه جلیزی، حسنه جلیزی، حمیده صرخی جلیزی و حمیده جعب که پیشتر در پی اختلاف بر سر ادعای مالکیت تعاونی ارتش به زمین های زراعی این روستا بازداشت شده بودند امروز به زندان شهر ایلام منتقل شدند.

این افراد پیشتر در پی برخورد بین نیروهای انتظامی و اهالی روستا که عمدتا زنان کشاورز بودند زخمی و بازداشت شدند.

هرانا پیش تر گزارش داده بود “روز سەشنبه مورخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۶، نیروهای انتظامی به روستای جلیزی بالا از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران در استان ایلام با ادعای اجرای حکم دادگاه در پرونده اختلاف مالکیت زمین های کشاورزی این روستا به نفع تعاونی ارتش مراحعه کردند.”

ساکنان روستای مذکور که جمعیتی حدود ۱۳۱ خانوار دارد با ادعای مالکیت زمین های کشاورزی و رد دعوای تعاونی اتکا وابسته به ارتش، به مقاومت در مقابل نیروهای انتظامی پرداختند.

با بالا گرفتن درگیری ها در این محل، روستاییان ساکن روستاهای همجوار نیز تحت تاثیر شرایط ملتهب منطقه در حمایت از کشاورزان جلیزی بالا به صحنه درگیری ورود کردند.

گفته می شود سازمان اتکا در این روستا مالکیت بیش از ۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی را در اختیار دارد.

همچنین پس از این برخورد دست کم یک فعال دیگر به نام خدیجه نیسی نیز بازداشت شد.

نیروهای اداره اطلاعات شهر اهواز “خدیجه نیسى” را بدلیل شرکت در اجتماع جمعی از شهروندان معترض نسبت به وقایع روستای جلیزی بالا، در روز جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، بازداشت کرد. هرانا 20 آذر