سه تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۰، جمعی از کارگران کارخانه کیان تایر در اعتراض تاثیرات نامطلوب کاهش سطح تولیدات این واحد صنعتی عنوان می‌شود، صبح امروز مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

این تجمع صنفی که از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح امروز ادامه داشت، به علت آنچه که عملکرد نامطلوب مدیریت موقت این واحد صنعتی عنوان می‌شود، برپا شده بود.

مدیریت کارخانه کیان‌تایر از اواسط دهه هشتاد برعهده هیات حمایت از صنایع است که مسئولیت آن را وزارت صنعت،معدن و تجارت برعهده‌دارد و به گفته کارگران این واحد صنعتی در ماه‌های گذشته اعضای این هیات با اقدامات خود زمینه کاهش تولیدات این واحد صنعتی را فراهم کرده‌اند.

کارگران معترض نگرانند که با ادامه این روند، امینت شغلی آنها در معرض خطر قرار بگیرد.

در کارخانه کیان‌تایر حدود ۱۲۰۰ کارگر مشغول کارند و توقع آنها از دولت این است که اعضای هیات حمایت از صنایع را متقاعد کند تا هرچه زودتر سطح تولید این واحد صنعتی را به اندازه سابق بازگرداند.

جمعی از این کارگران بازنشسته این واحد صنعتی آذر سال جاری بابت سنوات پرداخت نشده خود، تجمع مشابهی را مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده بودند، آنزمان به آنها وعده داده شد برای تامین اعتبار هزینه‌ سنوات آنها، قرار است از طریق وزارت صنعت بابت خرید مواد اولیه تولید به کارخانه کمک‌هایی تعلق بگیرد اما هنوز این مشکل حل نشده باقیمانده است.

کارگران معترض هفت‌تپه تخریب اموال این مجموعه را محکوم کردند

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۰، کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه که همچنان بابت مطالبات مزدی معوقه خود در اعتراض صنفی به سر می‌برند؛ تخریب اموال این مجموعه صنعتی به دست افراد ناشناس را محکوم کردند.

به گفته این کارگران در روزهای گذشته که اعتراض صنفی گروه‌هایی از کارگران بازنشسته و شاغل مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه به دلیل معوقات صنفی جریان داشته است، افرادی ناشناس با چهره‌های پوشیده شده، اقداماتی را به منظور تخریب اموال متعلق به این مجموعه صنعتی و کشاورزی آغاز کرده‌اند.

در همین رابطه کارگران نیشکر هفت‌تپه با ابراز بی‌اطلاعی از هویت و نیت افراد ناشناس، اعلام کردند: “با توجه به ماهیت صنفی مطالبات کارگران معترض، هیچکدام از کارگران درصدد آسیب‌ رساندن به اموال و دارایی‌های محل کار خود نیستند”.

پیش از این مدیریت مجتمع نیشکر هفت‌تپه به ایلنا گفته بود که تبعات خسارت‌های به بار آمده در جریان اعتراض‌های صنفی کارگران به صورت همزمان متوجه کارگران و کارفرما خواهد بود.

دور جدید اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از روز شنبه (۱۸ آذر ماه) آغاز شده و در همین راستا کارفرمای این مجتمع صنعتی مدعی‌ست طبق توافق انجام شده؛ پرداخت بخشی از مطالبات کارگران را آغاز کرده است.

به گفته کارفرما، با شروع فصل برداشت، وی متعهد است هر ۱۰ روز یک‌بار بخشی مطالبات کارگران را پرداخت کند و در همین راستا روز گذشته بیش از یک ماه از طلب مزدی کارگران را پرداخت کرده است.

تجمع گروهی از صیادان بوشهری در اعتراض به شناورهای کف‌روب

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۰، صیادان بخش «بردخون» از توابع استان بوشهر در اعتراض به حضور شناورهای کف‌روب و کاهش چشمگیر منابع دریایی دست به تجمع زدند.

روز گذشته جمعی از صیادان بخش «بردخون» واقع در جنوب شرقی استان بوشهر، از توابع شهرستان «دیر» در اعتراض به حضور کشتی‌های کف‌روب در منطقعه در مقابل ساختمان بخشداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از صیادان منطقه به خبرنگار ایلنا گفت: “در سال‌های اخیر حضور شناورهای خارجی حاضر در آب‌های خلیج‌فارس باعث از بین رفتن منابع دریایی شده‌اند و این موضوع باعث کاهش چشمگیر درآمد صیادان شده است”.

در حرفه صیادی، شناورهای کف‌روب، به شناورهایی گفته می‌شود که گونه‌های مختلف آبزیان را از کف دریا صید، می‌کند.

این صیاد ادامه داد: “وضعیت منطقه از نظر کار و کسب درآمد مساعد نیست یعنی منبع درآمدی به جز صیادی وجود ندارد. مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند و اجازه فعالیت به شناورهای کف‌روب را ندهند”. ایلنا 21 آذر