آزادی موقت احمد ثعلبی حسانی از زندان شیبان اهواز

_ احمد ثعلبی حسانی از فعالین اهوازی که پیشتر در آبانماه سال جاری پس از شرکت در اعتراضات مربوط به آلودگی هوا و محیط زیست و همینطور تغییر مسیر رود کارون توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود، صبح امروز از زندان شیبان تا زمان برگزاری دادگاه با تودیع وثیقه آزاد شد.

، صبح امروز احمد ثعلبی حسانی فعال اهوازی تا زمان برگزاری دادگاه با تودیع وثیقه آزاد شد.

آقای احمد ثعلبی حسانی پیشتر در ۱۰ آبان ماه سال جاری پس از مشارکت در اعتراضات مربوط به آلودگی هوا، محیط زیست و تغییر مسیر رود کارون توسط اطلاعات بازداشت شده بود.

یک منبع نزدیک به آقای ثعلبی حسانی به گزارشگر هرانا گفت: “احمد ثعلبى حسانى ۲۵ ساله، متأهل، از اهالى کوى علوى اهواز در ۱۰ آبان ۱۳۹۶ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد، وی در اعیادی مانند عید فطر و قربان در تشکیل تجمعات و مراسم شعر و پایکوبى مشارکت فعالی داشت. در هنگام بازداشت چندین کتاب به زبان عربى توسط اداره اطلاعات از او ضبط شده است.”

این منبع نزدیک به احمد ثعلبی در ادامه افزود: “احمد به اتهام اقدام علیه امنیت کشور در شعبه ۱۲ بازپرسى دادگاه انقلاب محاکمه شد ولی حکمی برای او هنوز صادر نشده. امروز با سپردن وثیقه صد میلیون تومانى تا صدور حکم از زندان شیبان آزاد شد.”

در گزارشات قبلی هرانا به نقل از یک منبع مطلع در خصوص دستگیری این فعال عرب نوشت “احمد را دست بسته در ماشین دیدند و بعد از بازرسى منزل و به هم زدن وسائل منزل، او را به همراه چندین کتاب به زبان عربى با خود بردند”.

پیشتر خدیجه نیسى نیز در پی مشارکت در تجمع معترضان اهوازی به وقایع روستای جلیزی بالا منطقه دهلران در شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. هرانا 20آذر