نامه سرگشاده سه زندانی سیاسی زاهدان؛ در خاک پاکستان ربوده و در ایران شکنجه و محکوم به اعدام شدیم

سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام به نام های ابوبکر رستمی، سجاد بلوچ و بنده چاکرزهی که در زندان مرکزی زاهدان نگهداری میشوند، پیشتر به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با گروههای مخالف نظام به اعدام محکوم شده اند، این سه زندانی طی نامه ای مشترک و سرگشاده اتهامات وارده را “واهی” خوانده و مدعی شدند تحت فشار مجبور به قبول اقاریر غیرواقعی برعلیه خود شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام طی نامه ای سرگشاده ضمن طرح ادعای “بی گناهی” خود از شکنجه های روحی و جسمی توسط ماموران سپاه و اطلاعات سخن گفتند. آنان اتهامات منتسبه به خود را “واهی” خواندند.

این زندانیان به نام های ابوبکر رستمی، سجاد بلوچ و بنده چاکرزهی در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۴ در کشور پاکستان دستگیر شدند، در بین این افراد آقای رستمی دانشجوی سال دوم دانشگاه علوم پزشکی زابل است، او در این نامه از سفر خارجه خود برای ادامه تحصیل سخن گفته است.

ابوبکر رستمی مدعی است “بدلیل محدودیت های مرزی محبور شدم از راه پاکستان به یکی از کشور های خارجه سفر کنم ولی در بین راه دستگیر و به ماموران سپاه تحویل داده شدم.”

متن کامل نامه سرگشاده سه زندانی مورد اشاره را به نقل از هرانا بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

باعرض سلام و ادب و احترام خدمت کسانی که به دنبال گرفتن حق و حقوق مردم به خصوص زندانیان سیاسی ایران هستند.

اینجانبان ابوبکر رستمی، سجاد بلوچ و بنده چاکرزهی در زندان مرکزی زاهدان به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک های ضد نظام” به سر می بریم.

باتوجه به اینکه بنده “ابوبکر رستمی” بعد از اینکه به مدت دوسال در دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول تحصیل بودم، تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به یکی از کشورهای خارجی سفر کنم که باتوجه به محدودیت های مرزی که داریم مجبور شدم از راه پاکستان بروم و تلاش کنم از آنجا به یکی از کشورهای منتخبم سفر کنم.

بنده بعد از اینکه به پاکستان رسیدم به مدت سه ماه پیش بچه های سیاسی به سر می بردم، موقعی که برای گرفتن پاسپورت راهی کراچی شدم در وسط راه توسط عده ای مردم مسلح منتسب به گروهک “حزب آزادی خواه (ارتش آزادی بخش) بلوچستان” مشهور به “BLA” که برای ایران در خاک پاکستان کار می کردند دستگیر شدیم و ما را تحویل سپاه پاسداران ایران دادند.

به مدت ۳۳ روز که در اطلاعات سپاه بودیم تحت بدترین شکنجه های جسمی و بخصوص روحی قرار گرفتیم که به سبب آن شکنجه ها مجبور به اقرارهای واهی شدیم.

بعد از اینکه اطلاعات سپاه قدس ما را تحویل زندان مرکزی زاهدان داد، از انجا دوباره به وزارت اطلاعات اعزام شدیم که در انجا هم با شکنجه هایی مثل “تخت معجزه و کابل و فحاشی و توهین به مقدسات” از ما پذیرایی کردند و در آنجا هم مجبور به گفتن چیزهایی شدیم که حتی روحمان از آن مسایل بی خبر بود.

در دادگاه عمومی انقلاب عنوان کردیم که ما را شکنجه داده اند و ما به زور مجبور به قبول این اتهامات شده ایم.

ولی متاسفانه دادگاه هم هیچگونه توجهی به حرف های ما نکرد و هر سه نفر ما را محکوم به اعدام و پنچ سال حبس کرد، اکنون به مدت دو سال و نیم است در زندان مرکزی زاهدان به سر می بریم.

والسلام عللیکم و الرحمته الله / ابوبکر رستمی، سجاد بلوچ و بنده چاکرزهی

در باره ابوبکر رستمی، یکی از امضاکنندگان این شهادتنامه، لازم به توضیح است وی از ۲۸ ماه قبل در این زندان به سر می برد، مردادماه سال جاری از بابت “محاربه و همکاری با گروههای معاند نظام” همراه با هم پرونده ای های خود به حکم دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد.

هم اکنون سجاد بلوچ و بنده چاکرزهی در بند ۱ و ابوبکر رستمی در بند ۵ زندان مرکزی زاهدان نگهداری می شوند.

از جزییات پرونده و مصداق های اتهامی این زندانیان که متهم به اقدام علیه امنیت کشور است اطلاع زیادی در دست نیست هرانا 22 آذر