گزارشی از آخرین وضعیت محمد علی آذر، زندانی سیاسی بیمار

یک زندانی سیاسی به نام محمد آذر که پیشتر به اتهام اقدام علیه امنیت کشور توسط اداره اطلاعات دستگیر و پس از تحمل چندین ماه بازداشت در سلول انفرادی به زندان زاهدان منتقل شده است، از زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات به بیماری عفونی در ناحیه فک و دهان مبتلا شده است. بیماری عفونی مورد اشاره موجب محرومیت وی از تغذیه کافی شده با اینحال مسئولین زندان در رابطه با وضعیت سلامتی او بی تفاوتی پیشه کرده اند.

محمدعلی آذر زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان از بیماری عفونی در ناحیه فک و دهان رنج می برد در عین اینکه وضعیت پرونده وی در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

این زندانی که در شهر قصر قند به اتهام اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شده مدعی است زمان بازجویی در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار گرفته است.

او حدود ۲ ماه پیش پس از تحمل ۴ ماه حضور در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات به بند ۵ زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.

این زندانی مدعی است زمان ابتلای او به بیماری عفونی مربوط به حضور در بازداشتگاه اداره اطلاعات است.

این بیماری به شکلی است که اطراف لب و دهان این زندانی مانند بیماری آبله تاول زده و پمادهای زندان تاثیری بر بهبودی این زندانی نداشته است.

محمد علی آذر مدعی است در زمان بازجویی ۴ ماهه اش در اداره اطلاعات تحت شکنجه قرار گرفته. او به خانواده اش گفته، پرسنل اطلاعات برای گرفتن اعتراف از این زندانی به روش های غیر انسانی چون فلک کردن، حلق آویز کردن و تهدید به آزار جنسی متوسل شده اند.

محمد علی آذر متولد سال ۱۳۷۵ است. وی پس از انتقال به زندان زاهدان به مدت یک ماه ممنوع الملاقات بوده است.

از جزئیات پرونده، بازداشت و مصادیق اتهامی این زندانی کماکان اطلاع دقیقی در دست نیست. هرانا 22 آذر