احضار ۷ فعال سنندجی به اداره اطلاعات

، روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، پنج فعال سنندجی به نامهای «توفیق علی‌پناه»، «حبیب‌الله کریمی»، «علی عبداللهی»، «جمال یوسفی» و «احمد قمری» از سوی اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج به این نهاد امنیتی احضار شدند.

از راست: «احمد قمری»، «توفیق علی‌پناه» و «حبیب‌الله کریمی»

احضار این افراد که عضو گروه کوهنوردی چهل‌چشمه هستند، با طرح‌ اتهام «برگزاری جلسات و تجمعات غیرقانونی» بوده است.

همان روز، «محمد عزیزی» فعال کارگری در همین شهر در پی احضار قبلی به اداره‌ی اطلاعات مراجعه کرده و ساعاتی را مورد بازجویی قرار گرفت.

هرانا در گزارشات قبلی احضار سه تن از مجموع اسامی فوق را اطلاع رسانی کرده بود.

مظفر صالح‌نیا به دادسرای انقلاب احضار شد

طی ابلاغیه‌ای که «مظفر صالح‌نیا» فعال کارگری در سنندج دریافت کرده، باید ظرف مدت ده روز در دادسرای انقلاب حضور یابد.

روز ۲۲ آذر ۱۳۹۶، مظفر صالح‌نیا ابلاغیه‌ای از سوی دادسرای انقلاب سنندج دریافت کرده که طبق آن باید ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ، در شعبه‌ی چهارم بازپرسی حضور یابد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «احضار مظفر صالح‌نیا به دادسرای سنندج در رابطه با فعالیت‌های یک‌ساله‌ی اخیر وی صورت گرفته و به وی اعلام شده است که در صورت عدم حضور در دادسرا، نسبت به بازداشتش اقدام خواهد شد.»

او که چندین بار سابقه‌ی بازداشت دارد، آخرین بار روز سه‌شنبه ۴ مهر سال جاری در محل کار خود در این شهر توسط مامورین لباس شخصی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی، به صورت موقت آزاد شده بود.

مظفر صالح‌ نیا قبل از آن هم در روز ۲۷ مهر ۱۳۹۵ درباره‌ی اتهاماتی مربوط به فعالیتهای کارگری در دادگاه انقلاب سنندج محاکمه شده و از اتهامات امنیتی مطروحه تبرئه شده بود.مرکز حقوق بشر کردستان 23 آذر