عبدالله علیرضا نژاد بازداشت و راهی زندان گچساران شد

عبدالله علیرضا نژاد، فعال سیاسی اهل گچساران که پیشتر در بهمن ماه سال ۹۲ بدلیل شعار نویسی دستگیر و به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری توسط دادگاه انقلاب گچساران متحمل حبسی یک ساله شده بود، طی پرونده ای جدید در ارتباط با فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای امنیتی مجددا دستگیر و روانه زندان گچساران شد.

، عبدالله علیرضا نژاد زندانی سیاسی پیشین مجددا به دلیل فعالیت در فضای مجازی دستگیر و به زندان گچساران منتقل شد.

یک منبع مطلع در خصوص دستگیری این فعال سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: “نیروهای امنیتی با به همراه داشتن حکم جلب آقای علیرضا نژاد وی را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی وی را به زندان گچساران منتقل کردند”.

پیشتر در سال ۹۲ آقای علیرضانژاد به همراه ۶ تن از فعالین سیاسی روستای دیل گچسار به اتهام تلیغ علیه نظام و توهین به رهبری بازداشت و تابستان سال گذشته به تحمل یکسال حبس تعزیری و دوسال حبس تعلیقی قطعی محکوم شدند.

بنا بر حکم صادره در دادگاه انقلاب گچساران این افراد ذیل مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی و اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) توسط توسط قاضی یوسف احمدی هر کدام با اتهامات «توهین به رهبری دو سال حبس تعزیری و فعالیت تبلیغی علیه نظام یک سال حبس با مجازات تکمیلی منع عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی به مدت دوسال» محکوم شدند.

با اینحال دادگاه به دلیل فراهم بودن شرایط تعلیق، یکسال از مجموع حبس صادر شده در این حکم را به مدت دو سال به تعلیق درآورد.

لازم به یاد آوری است ساکنین روستای دیل گچساران، از سال ۸۸ در صحنه اعتراضات حاصله از نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری فعالیت زیادی داشتند به طوری که از سال ۸۸ تا کنون گزارشات متعددی از بازداشت و برخورد با احضار حداقل ۲۵ از ساکنین این روستا منتشر شده است.هرانا 25 آذر