صدور چهار حکم اعدام

مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۶، مرد جوان که پس ازآشنایی با یک زن و درپی اختلاف و مشاجرات شدید، او را به سد کرج انداخته بود پس ازمحاکمه دردادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۲ وهمزمان با کشف جسد زن جوانی در جاده چالوس کلید خورد.

بررسی‌های مقدماتی نشان داد این زن بر اثر سقوط به رودخانه جان باخته اما پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی اعلام کرد.

ازسوی دیگرخانواده زن جوانی که از گم شدن ناگهانی ماندانا-۳۹ ساله-شکایت کرده بودند با اطلاع ازکشف جسد ناشناس، خود را به پزشکی قانونی رسانده و پیکر او را شناسایی کردند.

درحالی که تحقیقات تخصصی دراین باره ادامه داشت، مرد ۳۰ ساله‌ای به نام «سیامک» به اداره آگاهی رفت و به مأموران گفت: «من و ماندانا دوسال پیش در تهران آشنا شدیم.

او ابتدا خودش را مجرد معرفی کرد اما چندی بعد که ماشین‌اش خراب شده بود و از من کمک خواست متوجه شدم شوهردارد و همانجا با او آشنا شدم.

ماندانا هم مرا به‌عنوان یک دوست معرفی کرد که شوهرش نیز به گرمی مرا پذیرفت. تا اینکه پس از چند ماه رابطه من وشوهرش صمیمی‌تر شد تا اینکه پدر ماندانا فوت کرد و من در مراسم ترحیم‌اش فهمیدم فقط پدر او مسلمان است و مادر و برادرانش مسلمان نیستند.

چند ماه بعد ماندانا با من تماس گرفت و گفت که از شوهرش جدا شده و قصد دارد به ترکیه برود.

پس از بازگشت مدعی شد تغییردین داده تا بتواند مانند برادرانش به امریکا برود. روز حادثه با هم به جاده چالوس رفته بودیم که بین راه سر مسائلی جرو بحث‌مان شد.

ناگهان ماندانا از من خواست نگه دارم اما همین که ماشین ایستاد به طرف سد کرج رفت و خودش را پایین انداخت. من هم که خیلی ترسیده بودم با اورژانس تماس گرفتم اما فایده‌ای نداشت.»

پس از این اظهارات، کارآگاهان او را تحت بازجویی‌های فنی قرار دادند تا اینکه متهم اعتراف کرد در جریان درگیری با مقتول در لبه پرتگاه او را پایین انداخته است.

به این ترتیب پرونده برای رسیدگی دراختیار شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز قرارگرفت و صبح دیروز قاضی هدایت رنجبر-رئیس دادگاه-به همراه خنک دار و یزدان پناه-مستشاران دادگاه- متهم را محاکمه کردند.

درابتدای جلسه پس از اینکه قاضی دهقان نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد، اولیای دم خواستار اعدام قاتل شدند سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود گفت:« خانواده مقتول سعی داشتند مرا به زور وادار به کارهایی کنند که به هیچ عنوان حاضر نبودم. آن روز هم سر همین مسائل دعوایمان شد و این اتفاق افتاد و…»

پس از پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند و متهم را به اتهام قتل به اعدام محکوم کردند.

 

 

 

آشپزباشی و ۲ همدستش به اعدام محکوم شدند

مورخ ۲۷ آذر ۱۳۹۶، مرد آشپز و همدستانش که برای تسویه حساب ۹۶‌میلیون تومانی مرتکب قتل مرد بدهکار شده بودند، به اعدام محکوم شدند.

دوازدهم آبان‌ماه سال ۹۲ بود که مأموران پلیس تهران جسد مرد میانسالی را داخل خودرویی در شهر قدس کشف کردند. شواهد نشان می‌داد مقتول، مرد ۶۰‌ساله‌ای به نام علی است که خانواده‌اش گم شدن او را گزارش داده بودند. در بررسی‌های میدانی پلیس معلوم شد که علی در جریان اختلاف حساب ۹۶‌میلیون تومانی با مردی به نام پیمان که صاحب رستورانی در جنوب شهر بود به قتل رسیده است. به این ترتیب پیمان بازداشت شد.

او در شرح ماجرا گفت: «از مدتی قبل ۹۶‌میلیون تومان از مقتول طلب داشتم، اما پولم را نمی‌داد. برای همین از رضا که پیک موتوری بود درخواست کمک کردم.

او هم قبول کرد در قبال گرفتن ۵‌میلیون تومان با کمک فردی به نام هوشنگ، علی را کتک بزند تا پولم را بدهد، اما آنها زیاده‌روی کردند و او را کشتند. بعد از این ماجرا آنها ۳۸ میلیون تومان گرفتند و رفتند.‌»

با این توضیحات دو متهم دیگر نیز بازداشت شدند، اما رضا قتل را گردن صاحب کارش انداخت و گفت: «من و هوشنگ در قتل نقشی نداشتیم. این پیمان بود که از من خواست به خاطر قضیه ناموسی دوستش را تنبیه کنیم.

من هم قبول کردم و با هوشنگ صحبت کردم تا همراهم باشد. روز حادثه با شوکری که پیمان خریده بود به صورت مقتول زدم سپس با ملاقه به سرش کوبیدم، اما او هنوز زنده بود و فقط سرش خونی شده بود. بعد از آن پیمان با آبگردان به سر مقتول زد و یک طناب به دور گردنش انداخت و با هوشنگ طناب را کشیدند. مقتول که ضعف کرده بود از نفس افتاد، سپس پیمان از هوشنگ خواست با چاقو به گردن مقتول بزند که او هم از ترس ضربه زد.‌‌» متهم در آخر گفت: «بعد از فوت مقتول، پیمان از داخل ماشین او کیفی آورد که محتوی تعدادی مدارک بود. او اثر انگشت مقتول را پای آن مدارک گذاشت و بعد از آن با هم جسد را داخل خودرو در خیابانی رها کردیم.‌» با تأیید توضیحات از سوی سومین متهم، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

سه متهم بعد از درخواست اعدام از سوی اولیای‌دم در دفاع از خود، قتل را گردن هم انداختند تا اینکه هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده هر سه متهم را به اتهام مشارکت در قتل به اعدام محکوم کرد. روزنامه ایران/ جوان آنلاین / باشگاه خبرنگاران جوان/28 آذر