هشت تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، گروهی از بازنشستگان فولاد مبارکه وذوب آهن اصفهان برای چندمین بار مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

این بازنشسته‌ها که خواستار وصول مطالبات محقق نشده و پرداخت به موقع مستمری بازنشستگی خود هستند؛ طی روزهای گذشته نیز مقابل ساختمان صدا وسیمای مرکز اصفهان تجمع مشابهی را برپا کرده بودند.

آنهان می‌گویند در حالی دو ماه پرداخت مستمری بازنشستگیمان به تاخیر افتاده که روز گذشته برخی از مسئولان دولتی ونمایندگان مجلس در رسانه‌ها خبر از پرداخت بخشی از حقوقمان را امروز سه شنبه داده بودند که تا این لحظه خبری از آن نیست.

گفتنی است تماس خبرنگار ایلنا با مدیر عامل صندوق فولاد کشور بی‌نتیجه باقی مان در عین حال صندوق بازنشستگی فولاد با انتشاراطلاعیه‌ای در سایت خود تامین نشدن منابع مالی را عامل اصلی تاخیر در پرداخت مطالبات جاری ومعوقه بازنشستگان اعلام کرده وطبق ای اطلاعیه قرار است این منابع با فروش سهام شرکت های زیر مجموعه صندوق فولاد تامین شود.

اعتراض کارگران ماشین آلات تراکتور سازی وارد روز چهارم شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، شماری از کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی ایران (تبریز) که از ابتدای این هفته پشت درب‌های محل کارشان مانده‌اند ، به خبرنگار ایلنا می‌گویند که برای امضاء وکالت نامه‌ای که مفاد آن به واگذاری این واحد صنعتی کارخانه مربوط می‌شود؛ تحت فشار قرار گرفته‌اند.

کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی نزدیک به ۲۲۰ نفر می‌شوند از پنجشنبه گذشته که محل کارشان به دلیل خاتمه قرارداد سرمایه‌گذار بخش خصوصی پلمپ شده است، بیکار مانده‌اند. پلمب

به گفته شماری از این کارگران در حال حاضر مسئولیت نگهداری از این واحد صنعتی برعهده اداره تسویه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز است و در راستای واگذاری این واحد صنعتی شرکت تراکتورسازی تبریز از تک تک آنها خواسته شده‌است تا وکالت نامه‌ای را امضا کنند.

به گفته این کارگران مفاد این وکالت‌نامه در ارتباط با وضعیت مطالبات صنفی آنهاست و از آنجا که متن این وکالت نامه تضمین کننده خواسته‌های آنها نیست آنها حاضر به امضا آن نیستند.

به گفته کارگران معترض خریدار جدید حاضر نیست تا زیر بار تعهدات مالی وسایر مطالبات کارگران کارخانه برود و این درحالی است ارزش مجموع مطالبات آنها حدود ۱۸ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گفته کارگران در عین حال در جریان این واگذاری هیچ تضمینی از بابت استمرار اشتغال آنها به وسیله کارفرمای تازه وجود ندارد.

آنها می‌گویند: “به همین دلیل اکنون چند وقتی است که بابت امضاء وکالت‌نامه تحت فشار قرار دارند”.

نیمی از کارگران «مانیزان» دو ماه مزد طلبکارند

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، حدود ۵۰ نفر از کارگران شرکت تعاونی فرآورده های لبنی بهار دالاهو (مانیزان) دو ماه از دستمزدهای خود را نگرفته‌اند. آنها هفته گذشته تجمعی مقابل فرمانداری کرمانشاه برگزار کرده بودند.

حدود ۵۰ نفر از کارگران شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی بهار دالاهو (مانیزان) دو ماه از دستمزدهای خود را نگرفته‌اند.

اداره تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمانشاه در این‌باره به ایلنا گفت که که کارگران مانیزان هفته گذشته تجمعی مقابل فرمانداری کرمانشاه برگزار کرده بودند و کارفرما نیز قول داد که مطالبات آن‌ها را پرداخت کند. ضمن اینکه اداره کار خود را ملزم می‌داند تا رسیدن کارگران به حق و حقوشان پیگیر مطالبات آن‌ها باشد.

اداره کار کرمانشاه با اشاره به پرداخت نشدن دو ماه از دستمزدهای کارگران مانیزان، گفت: “تلاش داریم که با تعامل و همکاری مشکلات پیش آماده را فیصله دهیم تا کارگران از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند”.

شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی بهار دالاهو بیش از ۱۰۰ کارگر دارد.

در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا؛ تجمع کارگران شرکت دیارخودروی گلپایگان

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، حدود ۳۰۰ کارگرشرکت دیارخودروی گلپایگان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود تجمع کردند.

کارگران دلیل تجمع را پرداخت نشدن معوقات ۱۳ ماهه حقوق شان بیان کرده و گفتند: “پارسال مدیران یکی از موسسه های مالی از شرکت دیار خودرو بازدید کردند و بنابرتعهد این موسسه در قبال شرکت به عنوان سهامدار مقرر شد حقوق و مزایای کارگران در سال ۹۵ و ۲ ماهه اول امسال که برعهده این موسسه بود پرداخت شود اما هنوز این معوقات پرداخت نشده است”.

کارگران دیار خودرو با بیان اینکه ۸ماه از این معوقات متعلق به سال ۹۶ و ۵ ماه آن مربوط به سال قبل است از پاسخگو نبودن مسئولان شهرستان انتقاد کرده و خواستار رسیدگی و پاسخگویی آنها شدند.

دیارخودروی گلپایگان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان گلپایگان است و اولین خودرو سازی در مقیاس انبوه دراستان می باشد.

این شرکت سال گذشته بخشی از نیروهای خود را به دلیل مشکلات مالی تعدیل کرد.

تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، صبح روز ( بیست و هشتم مرداد) جمعی از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع که از ساعات ابتدایی صبح آغاز شده، بیش از دویست نفر از کارگزاران شرکت دارند.

حاضران در تجمع، مطالبه مهم خود را تعیین تکلیف استخدامی می‌دانند و می‌گویند: “چرا مجلس بررسی طرح تعیین تکلیف استخدامی ما را به تعویق می‌اندازد؟”

به گفته کارگزاران قرار است طرح تعیین تکلیف کارگزاران و کارشناسان در مجلس مطرح شود؛ اما چند هفته است که بررسی این طرح به دلایل مختلف به تعویق می‌افتد و سرگردانی کارگزاران همچنان ادامه دارد.

در اعتراض به بی آبی صورت گرفت؛ تجمع کشاورزان و دامداران هندیجان مقابل فرمانداری

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، خشک شدن رودخانه زهره و آزاد نکردن حقآبه این رودخانه از سوی مسئولان وزارت نیرو، کشاورزان مظلوم این منطقه را وادار به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان نمود.

روز سه شنبه ۲۸ آذرماه، تعداد زیادی از کشاورزان و دامداران شهرستان بندر هندیجان به دلیل بی‌توجهی دولت به مشکلات رودخانه زهره و آزاد نکردن حق آب این رودخانه ضمن تجمع مقابل فرمانداری این شهر خواستار توجه دولت به این مردم محروم شدند.

لازم به ذکر است، هرساله در ایام فصل کشت محصولات کشاورزی هندیجان به سبب برداشت‌های نادرست در بالادست رودخانه زهره و احداث سدها و کانال‌های عریض و طویل، کشاورزی هندیجان در حال نابودی است و این بی‌توجهی، عدم مدیریت منابع آب در بالادست سبب خشک شدن کامل رودخانه زهره هندیجان شده است.

هندیجان هیچ‌گونه منبع درآمدی ازلحاظ صنعتی و کارخانجات ندارد و وابسته شدید به رودخانه و دریا است، متأسفانه در ۵ سال اخیر منابع دریایی بشدت کاهش‌یافته و توان بازسازی خود را ندارد از سویی دیگر رودخانه زهره نیز خشک‌شده و مردم دیگر توان کشاورزی کردن را ندارند.

روستاهای هندیجان در حال تخلیه شدن از سکنه هستند، دامداران در حال فروش دام‌های خود و مهاجرت به مکان‌های دیگر بوده کشاورزان نیز زمین‌های خود را یا رها کرده و یا بفروش رسانده تا بتوانند در شهرهای بزرگ زندگی کنند.

اگر این وضعیت دردناک تا ۵ سال آینده ادامه پیدا کند هندیجان به مرکز خشک‌سالی و گردوخاک‌های گسترده تبدیل‌شده و دیگر به‌سختی قابلیت سکونت خواهد بود. از آن‌سو نزولات آسمانی بشدت کاهش یافته و آب‌های اندک موجود مورد دست‌اندازی بالادست قرارگرفته است.

کشاورزان بدهی‌های میلیونی نزد بانک کشاورزی دارند

کشاورزان هندیجان با بدهی‌های میلیونی نزد بانک کشاورزی، عدم پرداخت بیمه سال‌های گذشته و فروش برخی از اشیا قیمتی منزل خود به امید اینکه امسال بتوانند کشت محصولی داشته تا از درآمد آن بدهی‌های خود را داده و مخارج زندگی خود را تأمین کنند، وارد عرصه کشاورزی شده اما امسال نیز همانند سال گذشته با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، عده ای از مرغداران گوشتی کشور مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

موضوع در شکواییه اعتراضی مرغداران آمده است : “در اثر بی توجهی برخی مسئولان، زندگی ما فدای بهره های بانکی سنگین در تولید مرغ که بخش بزرگی از امنیت غذایی کشور را تامین می کند، شده است”.

عده ای از مرغداران گوشتی کشور از صبح امروز مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی تجمع اعتراضی برگزار و اعلام کردند: “در اثر بی توجهی برخی مسئولان، زندگی ما فدای بهره های بانکی سنگین در تولید مرغ که بخش بزرگی از امنیت غذایی کشور را تامین می کند، شده است”.

از سوی دیگر مشکلات تولید مانند انواع بیماری ها، تورم لجام گسیخته، نابسامانی بازار و مرغداران قشر آسیب دیده و ورشکسته ای هستند که بر اثر بی توجهی برخی مسئولان در سراشیبی ورشکستگی افتاده اند و دولت نه تنها حمایت نمی کند بلکه شرکت پشتیبانی امور دام، ضد تولید عمل می کند.

آنها می گویند: “با توجه به بحران های متعدد ایجاد شده برای مرغداران گوشتی کشور که بخش اعظم آن متاثر از بی توجهی، اقدامات غیرکارشناسی و ناتوانی دستگاه های مسئول و قصور در انجام وظایف محوله است، ما بر لزوم پاسخگویی و رفع مشکل از سوی دستگاه متولی تولید و تنظیم بازار مرغ، پافشاری می کنیم”.

به گفته مرغداران معترض، این دستگاه ها باید برای عمل به وظایف ذاتی خود، رفع بحران ها و مشکلات از جمله افزایش لجام گسیخته قیمت نهاده ها، ضررهای متوالی مرغداران به دلیل ناهمخوانی قیمت تمام شده با فروش محصول نهایی، ایجاد بازار دلالی و رانت، اعطای امتیازات ویژه به برخی حلقه های بی خاصیت و ضدتولید مانند شرکت پشتیبانی امور دام و غیره عمل کنند.

گفتنی است؛ تامین نهاده های صنعت طیور که بیش از ۹۳ درصد آن از راه واردات تامین می شود، در سال های اخیر که ظرفیت تولید گوشت مرغ افزایش ناهمگنی نسبت به نیاز داخلی افزایش یافته، دچار نوسان شده و به چشم اسفندیار صنعت مرغدارای ایران تبدیل شده است.

گلایه مردم ۲ روستای فردوس به ناایمن بودن سه راهی روستای خانکوک

مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸، مردم روستاهای خانکوک و حسین آباد شهرستان فردوس خواستار ایمن شدن جاده روستایی خانکوک شدند.

جمعی از مردم روستاهای خانکوک و حسین آباد با حضور با حضور در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فردوس، در پی کشته شدن یکی از جوانان روستای خانکوک که در حادثه رانندگی برخورد موتورسیکلت با کامیون عصر دوشنبه رخ داد خواستار این شدن این مسیر شدند.

مردم این روستاها همچنین خواستار تأمین اعتبار برای ایمن کردن و رفع نقطه حادثه خیز سه راهی حسین آباد _ خانکوک هستند.

به گفته مردم، جاده روستایی حسین آباد-خانکوک در دو سال گذشته ۱۰۰ کشته بر اثر حوادث رانندگی داشته است. ایلنا ؟/صداوسیما/جوان آنلاین /30آذر