گزارشی از آخرین وضعیت مسعود سیفی زاده، زندانی محبوس در زندان اوین

درخواست مرخصی و آزادی مشروط مسعود سیفی زاده متولد ۱۳۶۷، زندانی سیاسی که به اتهامات متعددی از جمله توهین به مقدسات، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری پس از جاری شدن ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود به دلایل نامعلومی توسط مسئولان قضایی و امنیتی رد شد.

این زندانی پیش تر بدلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی توسط نهاد های امنیتی در فروردین ماه سال گذشته در شهرستان خرم آباد دستگیر و برای انجام مراحل بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

مسعود سیفی زاده پس از انجام مراحل مختلف دادرسی، توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع نزدیک به آقای سیفی زاده به گزارشگر هرانا گفت: “وضعیت روحی این زندانی که حبس در تبعید خود را میگذراند خوب نیست و بدلیل بیماری مادرش درخواست مرخصی داده ولی توسط مسئولین زندان نادیده گرفته شده است”.

نادیده گرفتن مرخصی این زندانی در حالی صورت میگیرد که بر اساس آئین‌نامه مرخصی، زندانیان محکوم پس از کسب امتیازات لازم از جمله شرکت در نماز، کلاس های قرآنی و رعایت مقررات زندان در صورت فقدان سابقه محکومیت در جرائم عمدی زیر ۱۰ سال به ازای هر سه ماه و در صورت وجود سابقه محکومیت در جرائم عمدی به ازای هر چهار ماه، سه تا پنج روز مرخصی تشویقی اعطاء می‌گردد.

برابر ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی در مورد محکومیت به حبس تعزیری، دادگاه صادر کننده حکم می‌تواند در مورد محکومان به حبس بیش از ده سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام حکم به آزادی مشروط زندانی را صادر کند، با وجود دارا بودن این شرایط توسط آقای سیفی زاده، درخواست این زندانی بنا به دلایل نامعلومی رد شده است.  هرانا 2 دی