زندانی سیاسی بیمار در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان ضرب و شتم شد

محمد علی آذر زندانی سیاسی که تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی در زندان زاهدان نگهداری میشود، علیرغم بیماری عفونی در ناحیه فک و دهان که امکان تغذیه و نوشیدن مناسب را از او سلب کرده است از دریافت خدمات درمانی محروم مانده است.

این زندانی علاوه بر محرومیت از خدمات درمانی در روزهای اخیر به اداره اطلاعات این شهر جهت بازجویی مجدد منتقل و درست از ناحیه ای که با عفونت روبرو است مورد ضرب و شتم قرار گرفت که موجب بدتر شدن وضعیت وی شد.

این زندانی که در شهر قصرقند به اتهام اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شده مدعی است زمان بازجویی های پیشین در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار گرفته است.

این زندانی مدعی است زمان ابتلای او به بیماری عفونی مربوط به حضور در بازداشتگاه اداره اطلاعات در ماههای نخست بازداشت است.

بیماری این زندانی سیاسی به شکلی است که اطراف لب و دهان این زندانی مانند بیماری آبله تاول زده و پمادهای زندان تاثیری بر بهبودی این زندانی نداشته است.

محمد علی آذر که پیش از انتقال به زندان به مدت ۴ ماه در انفرادی اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته بود مدعی است تحت شکنجه قرار گرفته، او به خانواده اش گفته، پرسنل اطلاعات برای گرفتن اعتراف از این زندانی به روش های غیر انسانی چون فلک کردن، حلق آویز کردن و تهدید به آزار جنسی متوسل شده اند.

محمد علی آذر متولد سال ۱۳۷۵ است. وی پس از انتقال به زندان زاهدان به مدت یک ماه ممنوع الملاقات بوده است.

علاوه بر محمدعلی آذر دو زندانی دیگر به نامهای داوودی عزیزی و محمد جان عزیزی نیز از بابت پرونده هایی جداگانه همزمان به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر زاهدان منتقل شده بودند که همگی با پایان بازجویی های جدید به زندان عودت داده شدند. هرانا 5 دی