دو حکم اعدام در تهران و گلستان صادر شد

مرد خیاط که به اتهام قتل و آتش زدن جسد دوستش بازداشت شده بود، به اعدام محکوم شد.

شانزدهم شهریور‌ماه سال ۹۴، مأموران پلیس تهران از کشف جسد سوخته مرد جوانی در جریان وقوع یک حادثه آتش‌سوزی در یکی از کارگاه‌های پوشاک زنانه واقع در خیابان مولوی باخبر و راهی محل شدند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد پسر ۲۵‌ساله به نام شهرام ابتدا با ضربه‌ چاقو به قتل رسیده و بعد جسدش سوخته است.

به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و در روند تحقیقات دوست مقتول به نام جعفر۲۸ ساله بازداشت شد.

او ابتدا جرمش را انکار کرد، در شرح ماجرا گفت: «با شهرام به خاطر یک مموری حاوی فیلم‌های غیراخلاقی اختلاف پیدا کردم و چون عکس‌های خودم در آن بود، نمی‌خواستم آن‌را پس بدهم. به همین دلیل شب حادثه بار دیگر سر همین موضوع با هم درگیری شدیم. آنجا بود که متوجه شدم او لیوان دوغ را مسموم کرده و قصد آزار مرا دارد تا فیلم بگیرد به همین دلیل جای لیوان‌ها را عوض کردم. وقتی مقتول بیهوش شد کارگاه را ترک کرد تا اینکه فردای آن روز متوجه آتش‌سوزی شدم.‌»

متهم در اقرارهای بعدی قتل را قبول کرد، سپس پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم بعد از درخواست اعدام از سوی اولیای‌دم، جرمش را انکار کرد و گفت تحت فشارهای بازجویی به قتل اعتراف کرده است. به این ترتیب پرونده برای مشخص شدن علت تامه مرگ بار دیگر به پزشکی قانونی فرستاده شد، اما به خاطر سوختگی شدید علت مرگ مشخص نشد.

بنابراین متهم بار دیگر پای میز محاکمه رفت و جرمش را انکار کرد، اما هیئت قضایی با توجه به قرائن و شواهد موجود در پرونده متهم را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم اعدام قاتل سرباز وظیفه آق قلایی در گرگان خبر داد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان از صدور حکم اعدام قاتل امید سرباز وظیفه آق قلایی در گرگان خبر داد.

وی بیان کرد: “این سرباز پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحت، جان باخت”.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: “حکم اعدام قاتل پس از رسیدگی در شعبه‌ یک کیفری یک استان صادر شد و به زودی برای تایید حکم، به دیوان عالی کشور فرستاده می‌شود”.

وی افزود: “پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای استیذان به دفتر رئیس قوه قضاییه ارسال خواهد شد”.

تیر ماه سال ۹۵، ماموران نیروی انتظامی حین گشت زنی در کوی افسران گرگان به فردی مشکوک شدند که حین تعقیب و گریز، این فرد با ضربه‌ چاقو سرباز نیروی انتظامی را زخمی کرد.

امید گَرکَز سرباز وظیفه آق قلایی بود که تیر ماه سال گذشته، حین انجام ماموریت و تعیقب و گریز، با ضربه‌ی چاقوی یک مجرم سابقه دار به قتل رسید. جوان آنلاین 6 دی