پنج تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۰۶، حدود ۳۵ نفر از رانندگان بخش ماشین آلات فاز ۱۲ کنگان دیروز و امروز (۵ و ۶ دی‌ماه)بابت پرداخت نشدن معوقات مزدی خود اعتراض کردند.

به گفته یکی از کارگران، آنان در خرداد ماه ۸۰ درصد، و مرداد ماه ۷۰ درصد دستمزد خود را دریافت کرده‌اند و بابت ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر نیز طلبکارند.

گفته می‌شود که دستمزد این رانندگان تنها در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و تیر سال جاری به طور کامل پرداخت شده اند.

این رانندگان در داخل و خارج از تاسیسات فاز ۱۲ وظیفه حمل و نقل و جابه جایی کارگران و پرسنل را عهده دار هستند.

به گفته این کارگران، کارفرما تاکنون هیچ پاسخی به این اعتراضات نداده است.

چندین ماه کارِ بدون مزد، شهرداری‌چی‌های مریوان را به تجمع کشاند

مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۰۶، صبح امروز (ششم دی ماه) بیش از دویست نفر از کارگران خدماتی شهرداری مریوان، مقابل دفتر این شهرداری تجمع کردند.

یکی از حاضران در تجمع می‌گوید: “بیش از سیصد کارگر شهرداری مریوان در ماههای گذشته دستمزد نگرفته‌اند”.

به گفته او، کارگران تنظیف و خدماتی مریوان، بیش از ۵ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و از سال گذشته نیز مزایای مزدی معوق از جمله عیدی پرداخت نشده وجود دارد.

او می‌گوید: “پرداخت‌هایی که در ماههای اخیر انجام شده مربوط به دستمزد معوق سالهای قبل است”.

این کارگر بخش خدمات می‌گوید: “بارها به دفتر شهرداری مراجعه کرده‌ایم؛ اما هر بار به بهانه کمبود نقدینگی، از پاسخ صریح به ما طفره رفته‌اند”.

حاضران در تجمع امروز از شهردار و مسئولان می‌خواهند که به وضعیت نابسامان آنها رسیدگی کنند.

تا این لحظه، هیچ یک از مقامات شهرداری در جمع معترضان حاضر نشده‌است. تماس خبرنگار ایلنا نیز با دفتر شهرداری مریوان بی‌پاسخ مانده‌است.

کارگرانِ معترضِ شهرداری مریوان تهدید به تسویه حساب شدند

صبح امروز در تجمع کارگران شهرداری مریوان به معترضان گفته شد که ممکن است با آنها تسویه حساب شود.

صبح امروز در تجمع کارگران شهرداری مریوان، معترضان تهدید به تسویه حساب شدند.

کارگران معترض می‌گویند: “از ترس این که قراردادمان تمدید نشود یا با ما تسویه حساب کنند، در ماههای گذشته سکوت پیشه کردیم ولی مسئولان به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده اند”.

“پس از آن که بیش از دویست نفر از کارگران معترض مقابل شهرداری مریوان جمع شدند، از طرف مسئولان شهرداری به آنها گفته شد که ممکن است با آنها تسویه حساب شود”.

به گفته این منابع خبری، کارگران شهرداری مریوان بیش از ۷ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند؛ در عین حال، کارمندان این شهرداری نیز در ماههای گذشته حقوق خود را نگرفته‌اند.

تجمع اهالی روستای خورخوره مقابل آموزش و پرورش مهاباد

مورخ روز سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، صبح امروز، جمعی از اهالی روستای خورخوره واقع در منطقە شهرویران مهاباد مقابل آموزش و پرورش این شهر اقدام بەتجمع کردند.

روز سه شنبه ٩۶/١٠/۵، جمع کثیری از اهالی روستای خورخوره به دلیل بی اعتنایی مسئولین اداره آموزش و پرورش شهر مهاباد در تامین نیروی خدماتی مورد نیاز مدارس این روستا و عدم توجە به درخواستهای مکرر مردم و انجمن اولیای مدارس خورخوره مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند.

این تجمع که از ساعت ١٠تا ١٢ ظهر به طول انجامید با وعده مسئولین آموزش و پروش مبنی بر برگزاری جلسه فوق العاده با مقامات استان جهت پیگیری مطالبات مردم پایان یافت.

گفتنی است شهروندان معترض اعلام نمودند در صورت رسیدگی نکردن به مطالبات اهالی روستا، به همراه خانواده هایشان به تجمع ادامه خواهند داد.

اعتراض تاکسی‌داران فرودگاه امام به تاکسی‌های اینترنتی

مورخ ۰۵ دی ۱۳۹۶، جمعی از رانندگان تاکسی‌های مستقر در فرودگاه امام در اعتراض به فعالیت اسنپ و تپسی در فرودگاه‌های کشور اقدام به تجمع مسالمت آمیز در مقابل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود در این زمینه شدند.

در بخشی از بیانیه‌ای که از سوی این افراد قرائت و در اختیار تین‌نیوز نیز قرار گرفته، ضمن غیرقانونی دانستن فعالیت و حمل مسافر توسط شرکت‌های موبایلی اینترنتی موجود از جمله اسنپ، تپسی و غیره در فرودگاه بین‌المللی امام آمده است: “ما جمعی از رانندگان تاکسی‌های مستقر در فرودگاه حضرت امام‌خمینی (ره) هستیم که پیرو درخواست آن فرودگاه نوسازی ناوگان کرده و خودروهای لوکس را جایگزین سمندهای چند سال کارکرد خود نموده‌ایم ولی متاسفانه در راستای انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان چندین ماه است با مشکلاتی که مسافرکش‌های شخصی و شرکت‌های موبایلی- اینترنتی به‌وجود آورده‌اند دست و پنجه نرم می‌کنیم”.

در ادامه این بیانیه آمده است: “مطابق مقررات فرودگاهـ‌های شهر تهران (فـرودگاه بین‌المـللی امام‌خمـینی و مـهرآباد) انتظار مقابل درب‌های ورودوخروج مسافران فرودگاه و سوار کردن مسافر از آن نقطه صرفاً برای تاکسی‌های فرودگاه مجاز است. از مسئولین خواهشمندیم لطفاً در سرویس‌های به مبدا و مقصد فرودگاه، این مقررات را مدنظر قرار دهند. رانندگان اسنپ و تپسی با پارک خودروهای خود در جاده اصلی فرودگاه با بستن گذرگاه پر رفت‌وآمد مسافران باعث اختلال و بی نظمی در روند سیستم سرویس دهی به مسافران می‌شوند”.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: “برخورد با مسافرکش‌های شخصی موجب جلـوگیری از زیان به این قشر زحمـتکش (تاکسیرانان فرودگاه ) می‌شود و نیز می‌تواند تا حدودی هم به حل معضل ترافیک کمک کند. وقتی یک شرکت با خودروهای ارزان‌قیمت و متفرقه و خارج از استانداردهای اعلامی از طرف فرودگاه بدون پرداخت عـوارض و مالیات شروع به فعـالیت کند؛ مسلماً خدمات ارزان‌تری ارائه خواهد داد . اکنون مشکل اصـلی ما قیمت نیست بلکه مردم به دلیل سرعت و سهولت در دسترسی از مسافرکشان اینترنتی استفاده می‌کنند و چون تازه شروع به کار کرده‌اند قطعا با گذشت مدت کوتاهی از حالت سوددهی خارج شده و قیمت خود را افزایش خواهند داد. کسی که با سختی توانسته یک تاکسی بخرد و بجای اینکه درآمد بالاتری داشته باشد درآمدش بسیار بسیار کمتر از کسانی است که در این گونه شرکت‌ها کار می‌کنند”.

در بیانیه این رانندگان در ادامه با اشاره به این‌که اکثر رانندگان تاکسی فرودگاه در بخش گردشـگری و سرویس‌دهی به مسافران خارجی آموزش دیده‌اند، از عدم برخورد مسئولان و ماموران راهنمایی و رانندگی با رانندگان مسافربرهای شخصی انتقاد و عنوان شده است: “مسافربرهای شخصی در برابر دیدگان ماموران راهنمایی و رانندگی اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند اما ماموران بدون توجه به امنیت عمومی جامعه هیچ برخوردی با آنها صورت نمی‌دهند!”

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: “نکته دیگر این‌که در زمان پروازها متاسفانه شاهد حضور مسافرکش‌های شخصی بر روی سکوها و در سالن‌های فرودگاه هستیم که اعتراضات روز به روز شدیدتر شده و در نهایت منجر به درگیری لفظی و بدنی میان دو راننده می‌شود. همچنین روند مسافرکشی شخصی در فرودگاه‌های شهر تهران تاثیر بسیار بدی در زندگی رانندگان تاکسی گذاشته و به‌زودی در کنار هزاران شغل ایجاد شده برای جوانان، هزاران شغل از دست رفته خواهیم داشت”.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: “از شما مسئولین محترم عاجزانه خواستاریم برنامه‌ای جهت برخورد با شرکت‌های اینترنتی و موبایلی از جمله اسنپ و تپسی و غیره در فرودگاه حضرت امام تدوین نمایید. این قشر زحمت‌کش در ساماندهی و برخورد با مسافرکش‌های اینترنتی که به صورت آنلاین و غیرقانونی فعالیت دارند نیازمند همکاری شما عزیزان هستند”.

اعتراض تاکسی‌رانان یاسوجی به تاکسی‌های اینترنتی

مورخ ۰۵ دی ۱۳۹۶، تاکسی‌رانان یاسوج در اعتراض به تاکسی‌های اینترنتی تجمع کردند.

رانندگان تاکسی در یاسوج از رواج تاکسی‌های اینترنتی و رو آوردن مردم به آنها شاکی هستند.

روز (۴ دی ماه) بیش از ۵۰ نفر از این رانندگان به نشانه اعتراض مقابل شورای شهر یاسوج تجمع کردند.

یکی از حاضران در تجمع می‌گوید: “تاکسی‌های اینترنتی بدون گذراندن مراحل قانونی و کسب مجوز از دستگاه‌های ذی ربط، مشغول به کار می‌شوند و بازار حمل و نقل را قبضه می‌کنند”.

وی با بیان این که تعدادی از تاکسیرانان در آستانه بیکاری قرار دارند؛ گفت: “به حدی درآمد ما رانندگان تاکسی کاهش یافته که دیگر توان پرداخت اقساط تسهیلاتی که برای خرید خودرو از بانک‌ها گرفته‌ایم را نداریم”.

به گفته او، شهرداری و شورای شهر باید فکری به حال معیشت تاکسیرانان بکنند و نگذارند که سامانه‌های اینترنتی، معاش خانواده‌های آنها را بیش از این تهدید کند.ایلنا/تین نیوز /موکریان 7 دی