انتقال متهم امنیتی در اعتصاب غذا به بیمارستان روانپزشکی

امیر مهدی طبسی زندانی امنیتی بند ۷ زندان اوین که در اعتراض به رای دادگاه و با درخواست محاکمه علنی از یازده روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود، به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد.

این زندانی امنیتی یازده روز پس از شروع اعتصاب غذا ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات و سپس به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد.

آقای طبسی مدعی است “در هشتم شهرویور ماه سال ۹۰ به همراه همسرش معصومه(مینو) قاسم زاده ملک شاه به سفارت کشور اسرائیل برای اخذ پناهندگی مراجعه کرده، ولی درخواستشان توسط مسئولین سفارت رد شده و در تاریخ ۱۲ شهریورماه همان سال به ایران برمیگردند، در ۲۰ شهریورماه همان سال در منزل شخصی شان واقع در بلوار ابوذر خیابان وحدت توسط ماموران وزارت اطلاعات به اتهام جاسوسی دستگیر میشوند.”

یک منبع نزدیک به آقای طبسی در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تایید موارد فوق گفت “وی صرفا بدلیل عدم اشتغال و درآمد با داستان سرایی به سفارت اسرائیل جهت اخذ پناهندگی مراجعه کرده و با گرفتن جواب منفی به کشور بازگشته. هیچگونه دلیل موجهی برای اثبات جاسوسی و یا همکاری اش با دولت اسرائیل در پرونده قید نشده است”.

این منبع افزود: “تمامی اعترافات این زوج تحت فشار ماموران وزارت اطلاعات در دوران بازجویی بوده، بطوریکه به آقای طبسی دیکته شده تا درباره دادن اطلاعات به دولت اسرائیل درباره چراغ های راهنمایی جاده چالوس بنویسد”.

آقای طبسی و همسرش در سال ۹۰ پس از ۲۹ روز بازداشت در سلول انفرادی وزارت اطلاعات با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شده بودند.

این زن و شوهر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی در اردیبهشت ماه سال ۹۵ بدون اخذ دفاعیه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. هرانا 7 دی