بازداشت و بازجویی از دو شهروند

«صلاح حاجی‌رسولی» که روز پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ از سوی نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در روستای «آلی‌کند» بوکان بازداشت شده بود، بعد از اتمام بازجوییها آزاد گردید.

آن زمان نیروهای سپاه، بعد از اقدام به تفتیش منزل مسکونی‌اش، وی را با اتهاماتی سیاسی مرتبط با احزاب کُردی بدون ارائه‌ی مجوز قانونی بازداشت کرده بودند.

در خبری دیگر «نظیر آبادی» که روز ۲۲ آذر به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» در شهرستان اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه در حال فیلم‌برداری از مراکز دولتی بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد.

او که از کارکنان یکی از فرهنگسراهای استان می‌باشد، در حال تهیه‌ی فیلم کوتاهی در رابطه با «برخورد مسئولین با ارباب رجوع» بازداشت شده بود.

در ارومیه هم در گزارش مشابهی، «خلیل منور» که روز ۱۰ دی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه‌ی شصت میلیون تومانی آزاد شد‌.

از ایلام هم گزارش شده است که یک فعال مدنی به نام «جابر غلامی» که روز ۱۳ آذر از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، پس از پایان بازجوییها به صورت موقت آزاد شده است. او به «ارتباط با احزاب کُردی» متهم شده است.

از سوی دیگر روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه، «شجاع حسین‌زاده» مدیر کانال تلگرامی «بانه نیوز» به اتهام «نشر اکاذیب» توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و قرار وثیقه‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی برایش صادر شد‌.

روز دوشنبه ۱۱ دی‌ هم یک دانشجوی ایلامی به نام «عبدالقهار حمیدی» با اتهاماتی مشابه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. مرکز دمکراسی وحقوق بشر کردستان 17 دی