نگهداری بازداشت‌شدگان خوزستان در کمپ اعتیاد؛ «غیر از آب به آنها هیچ‌چیزی داده نشده است»

شمار کثیری از شهروندان معترض در هفته‌های گذشته در ایذه، مسجدسلیمان، شادگان، شوشتر و روستاهای کوچک بازداشت شدند و اکنون در شهر اهواز نگهداری می‌شوند.

تعدادی از این بازداشت شدگان در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می برند؛ یکی از این بازداشت شدگان در آخرین تماسی که با خانواده خود داشته گفته چهار روز است که غیر از آب به آنها هیچ چیزی داده نشده است.

گفته می شود که در ایذه فقط ۴۰۰ نفربازداشت شده‌اندکه ۴٠ نفر آن‌ها زن هستند؛ ماموران در برخی موارد کل خانواده یک نفر را بازداشت کرده‌اند.

بیش از ۷۱ شهر در تظاهرات سراسری ضددولتی در ایران شرکت کردند که در تمام این شهرها، نیروهای امنیتی، نظامی و شبه‌نظامی با به‌کارگیری خشونت دست به سرکوب شهروندان معترض زدند.

نیروهای امنیتی از هفتم دی‌ماه بازداشت شهروندان معترض را آغاز کردند و تا زمان انتشار این خبر بازداشت ۲۱۰۰ تن از ۳ هزار تن از سوی مقامات جمهوری اسلامی تأیید شده است.

وضعیت جسمی این بازداشت‌شدگان نامشخص است و بسیاری از آن‌ها از حق دسترسی به وکیل محروم و تحت فشار برای اعترافات تلویزیونی هستند.

گفتنی است نیروهای امنیتی از دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان جلوگیری می‌کنند. همچنین بیم شکنجه فیزیکی زندانیان می‌رود.

پس از سرکوب خشن معترضان در ایران، شهرهای ایران در وضعیت امنیتی به سر می‌برد و عملا یک حکومت نظامی اعلام‌نشده در آن‌ها برقرار است؛ حتی در بعضی شهرها اجتماع چند نفر ممنوع است. تارنگار حقوق بشر 19 دی