سه سال بلاتکلیفی ۱۰ تن از جوانان نصیرآباد در زندان

، ۱۰ نفر از بازداشت شدگان نصیرآباد باوجود قول های متعدد مسئولان در مورد آزادی با قرار وثیقه، و برگزاری دادگاه، آزادی روزهنگام اما همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.

جوانان نصیرآباد بامداد ۱۴ دی ماه ۹۳ با یورش مامورا سپاه در خانه های خود در حالی که “خواب بودند” بازداشت شدند، با گذشت ۳۵ ماه اما دادگاهی “غیر علنی و بدون اجازه حضور خانواده زندانیان”؛ تنها سه نفر از آنها به نام های نجیب رئیسی، عبدالستار بهرامزهی و امین رئیسی به طور مجزا به ترتیب در روزهای ۱۹، ۲۲ و ۲۳ اسفند سال گذشته در زاهدان برگزار شد.

۱۱ مهر ماه سال جاری بعد از ۱۰۰۰روز بلاتکلیفی قرار دادگاه جوانان نصیرآباد تعیین شده بود اما علیرغم اعلام به زندانیان و خانواده آنها جلسه دادگاه در روز برگزاری، لغو شد.

مسئولین بارها به خانواده ها قول آزادی “زودهنگام” این بازداشت شدگان را داده اند اما گویا این قول مسئولان تنها برای ”عدم پیگیری رسانه ای وضعیت زندانیان” بوده است.

این زندانیان به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه شده اند، و از جزئیات درج شده در پرونده آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

این جوانان در ملاقات با خانواده های خود گفته اند “برای اخذ اعتراف های دیکته شده مورد شکنجه” قرار گرفته اند.

متهمان این پرونده خواستار برگزاری دادگاه علنی با حضور معتمدان محلی و علما برای روشن شدن حقایق شده بودند. اما درخواست این بازداشت شدگان مورد پذیرش قرار نگرفته است. کمپین فعالین بلوچ 20 دی