یک زندانی در قزوین اعدام شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اعدام یک مردروستایی خبرداد که به اتهام “قتل” توسط شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین به اعدام محکوم شده بود.

دراین حادثه که سال ۸۸ در روستای «زاغه» واقع در شهرستان آبیک رخ داده بود مردی به نام سعید، در جریان نزاع بر سر معامله زمین، مردی به نام احمد را کشته بود.

او پس از فرار دستگیر و در دادگاه کیفری قزوین محاکمه شده بود.

قاتل در دفاع از خود گفته بود: “داخل مغازه ام بودم که احمد آمد و بعد هم با خودرواش به طرف زمینی رفتیم که قبلاً به او فروخته بودم. اما مدتی بعد معامله را فسخ کرده بودم. او در بین راه از بابت اینکه معامله را فسخ کرده و زمین را به قیمت بالاتری به شخص دیگری فروخته بودم بسیار عصبانی بود. به همین خاطر داخل خودور با هم درگیر شدیم که او از داشبورد چیزی شبیه طلق یا شیشه چراغ جلوی ماشین درآورد. قصد داشت من را بزند که دستش را گرفتم و یکی دو ضربه به گردنش زدم که ناگهان متوجه خونریزی زیاد گردنش شدم. البته در همین هنگام ماشین به داخل جوی آب افتاد. وقتی دیدم خون به سر و صورتم پاشید، ترسیدم و فرار کردم”.

صادقی نیارکی گفت: “پزشکی قانونی نیز علت قتل را «بریدگی ناحیه گردن و خونریزی ناشی از آن» اعلام کرد که پرونده به محاکم کیفری استان قزوین ارسال شد”.

قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین نیز پس ازمحاکمه او را به اعدام محکوم کردند و دیوانعالی کشور هم این حکم را تایید کرد.

سرانجام با توجه به اصرارخانواده مقتول، عامل حادثه صبح چهارشنبه با حضور مسئولان قضایی در ندامتگاه مرکزی قزوین اعدام شد. ایران 21 دی