نگرانی و بی اطلاعی از وضعیت بازداشتی سید سجاد موسوی در اهواز

یک شهروند اهوازی به نام سید سجاد موسوی در که در اعتراضات شهر اهواز بعنوان بخشی از اعتراضات سراسری روزهای اخیر مشارکت داشت پس از اینکه برای شکافتن محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی از اسلحه شکاری استفاده کرده بود بازداشت شد، از سرنوشت او پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست. گفته میشود نیروهای امنیتی برای دستگیری او پدر سالخورده این شهروند را به مدت ۴ روز گروگان گرفته بودند. هر چند پس از اینکه آقای موسوی خود را به دستگاه امنیتی معرفی کرد پدر او آزاد شد.

، از وضعیت سید سجاد موسوی شهروند اهوازی پس از مراجعه و به دفتر وزارت اطلاعات از تاریخ ۱۷ دی‌ماه تاکنون اطلاعی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای موسوی به گزارشگر هرانا گفت: “در تاریخ ۱۳ دی‌ماه در کوى علوى شهر اهواز اعتراضات شبانه ای رخ داده بود. نیروهاى امنیتى تعدادى از معترضین را محاصره و سعى داشتند آنها را بازداشت کنند. سجاد که اسلحه شکاری داشت برای متفرق کردن نیروهای محاصره کننده اقدام به تیراندازی می کند. هر چند هیچ نشانه ای از اینکه کسی به ضرب گلوله او زخمی شده باشد وجود ندارد.”

این منبع  در ادامه گفت : “در پی تیراندازی، خود سجاد و سایر معترضانی که محصور شده بودند از محاصره و احتمال بازداشت رها میشوند”.

به گفته این منبع، تنها یک روز بعد از این واقعه یعنی مورخ ۱۴ دیماه نیروهای اداره اطلاعات اهواز به منزل پدری سجاد مراجعه می کنند، با اینکه سجاد در منزل نبود اما پدر او توسط نیروهای امنیتی به جای سجاد بازداشت می شود و به خانواده هم می گویند تا زمانی که سجاد خود را معرفی نکند پدر او در بازداشت خواهد ماند.

نهایتا سید سجاد موسوی مورخ ۱۷ دیماه خود را به اداره اطلاعات شهر اهواز معرفی می کند، در پی این معرفی، پدر سالخورده این شهروند اهوازی آزاد می شود اما سجاد به نقطه نامعلومی منتقل می شود.

از سرنوشت سجاد پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست و نزدیکان او بخصوص با توجه به ماهیت اتهام و کیفیت تعقیب قضایی در نگرانی از سرنوشت او به سر می برند.

لازم به توضیح است سید سجاد موسوى ۲۷ ساله متاهل و داراى یک دختر است، وی از اهالى کوى علوى شهرستان اهواز است که محله ای عمدتا عرب نشین محسوب می شود. هرانا 25 دی