دو زندانی در مشهد اعدام شدند

، دو جوان که مرد محضردار را به طرز وحشتناکی به قتل رسانده و جسد او را به آتش کشیده بودند، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد اعدام شدند.

ماجرای این حادثه در آذر سال ۱۳۹۲ هنگامی رخ داد که دو جوان با طرح یک نقشه قبلی، مرد ۴۵ ساله محضردار را به بهانه جاری کردن خطبه عقد در یک مراسم عقدکنان، سوار بر خودرو کردند اما آن ها ناگهان تغییر مسیر دادند و  وی را به داخل پارکی در منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف بردند.

دو جوان که قصد داشتند با شکنجه و تهدید اسناد مالی را تصاحب کنند، مرد محضردار را با طناب بستند و با ضربات چاقو به قتل رساندند.

آن ها سپس برای آن که آثار جرم را از بین ببرند، جسد مرد بی گناه را به آتش کشیدند و از محل فرار کردند.

مدتی بعد متهمان این پرونده با تلاش گسترده نیروهای انتظامی و صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند و به جرم خود اقرار کردند.

بنابراین گزارش، پرونده این حدثه پس از صدور کیفرخواست به شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و دو متهم ۲۰ و ۱۹ ساله پای میز محاکمه ایستادند.

قضات دادگاه کیفری پس از چند جلسه محاکمه که با حضور وکلای مدافع متهمان برگزار شد با توجه به اقاریر متهمان و همچنین محتویات پرونده، رای به اعدام هر دو متهم دادند اما رای مذکور با اعتراض وکلای مدافع روبه رو شد و این پرونده جنایی در شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دقیق تر قرار گرفت.

در عین حال قضات با تجربه دیوان عالی نیز با توجه به اسناد و مدارک و دلایل انکارناپذیر، اعام دو مجرم را تایید کردند و بدین ترتیب این پرونده برای اجرای حکم به یکی از شعبه های اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد تا این که روز گذشته، دو محکوم به اعدام در حالی پای چوبه دار رفتند که قضات اجرای احکام مشهد ناظر بر اجرای حکم بودند و این گونه پرونده آن (دو جوان ۲۴ و ۲۳ ساله) بسته شد.خراسان 27 دی