اعتراضات دیماه؛ تشکیل شعب ویژه رسیدگی قضایی به پرونده بازداشت شدگان اخیر

، پس از حوادث اخیر در برخی از شهرهای کشور خبری از کشته شدن فردی اهل زنجان به نام “محمد نصیری” در فضای مجازی منتشر شد.

بر همین اساس، مظفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان ضمن تکذیب خبر خودکشی جوانی به نام «محمد نصیری» در جریان ناآرامی‌های اخیر در این استان و عدم تحویل جنازه وی به خانواده‌اش اظهار کرد: “این خبر کذب محض است و شخصی با این نام نه در گذشته زندانی بوده و نه در جریان ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده است”.

وی ضمن هشدار به کسانی که نسبت به انتشار چنین اخباری که او آن را “کذب” خواند اقدام می‌کنند تصریح کرد: “دادستانی وفق قانون با این قبیل اقدامات که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود برخورد قاطع خواهد کرد و این افراد تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت”.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان: تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده معترضان

سعید رازانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان با اشاره به تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده متهمین اعتراضات اخیر گفت که پرونده این افراد در مرحله تحقیقات است و هنوز کیفرخواستی صادر نشده است.

وی در این رابطه اظهار کرد: “در حال حاضر پرونده متهمین اغتشاشات اخیر در مرحله تحقیقات است و هنوز کیفرخواستی برای این افراد صادر نشده است”.

این مقام قضایی تصریح کرد: “سیاست دادستانی استان به این صورت است که شعبه ویژه‌ای را برای این موضوع در نظر گرفته که به صورت دقیق و البته فوری پرونده این افراد را مورد رسیدگی قرار دهد”.

دادستان تاکستان: دو سوم از پرونده‌های بازداشت شدگان اخیر منتهی به جلب دادرسی و کیفرخواست شده است

مصطفی امیدوار، دادستان تاکستان استان قزوین در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده بازداشت شدگان اعتراضات اخیر گفت که حدود دو سوم از پرونده‌ها منتهی به جلب دادرسی و کیفرخواست شده است.

وی از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده متهمین اعتراضات اخیر خبر داد و گفت: “لیدر‌ها و سرشاخه‎های اصلی در ناآرامی‌های صورت گرفته بعلت دخالت مؤثر در اغتشاش در بازداشت هستند و تلاش برای شناسایی متهمان دیگر همچنان ادامه دارد”.میزان 2 بهمن