انتقال دو زندانی امنیتی، از جمله زندانی بیمار به بازداشتگاه اطلاعات زاهدان

محمدعلی آذر و علی اصغر امیری جهت بازجویی از زندان مرکزی زاهدان به بازداشتگاه وزارت اطلاعات این شهر منتقل شدند.

محمد علی آذر از بند ۵ و علی اصغر امیری از بند ۳ زندان مرکزی زاهدان هستند که هر دو در پرونده‌ای در حال بررسی به اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و محاربه (قیام مسلحانه) بصورت بازداشت موقت در زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شدند.

این دو زندانی سیاسی مدعی اند “اتهام اقدام علیه امنیت و قیام مسلحانه” اتهامی نارواست. آنها میگویند برخلاف ادعای ماموران اداره اطلاعات آنها در هنگام بازداشت شدن به هیچ عنوان با هیچ یک از ماموران وزارت اطلاعات درگیری مسلحانه ای نداشته اند”.

گفته می‌شود “ماموران وزارت اطلاعات به همراه محمد علی آذر و علی اصغر امیری یک شهروند ایرانی و دو شهروند پاکستانی را نیز بازداشت کردند”.

از هویت سایر بازداشت شدگان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

یک منبع مطلع از وضعیت پرونده این زندانیان که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با گزارشگر هرانا توضیح داد: “این ۲ نفر در درگیری مسلحانه ای مشارکت نداشتند ولی همراهانی داشته اند که آنها اقدام مسلحانه کردند، این ۵ نفر (۲ تبعه پاکستان و ۳ ایرانی) بعد از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی محاصره و دستگیر میشوند، ۲ تن دیگر از همراهان این افراد که در همان زمان در منزل بودند بعد از اینکه به محاصره درآمدند به تبادل آتش مبادرت کردند که نهایتا کشته شدند، یک نفر هم از عوامل امنیتی در این درگیری چان باخت، با اینحال همانطور که اشاره شد آن ۵ نفر که محمد علی آذر و علی اصغر امیری هم جزوشان هستند خارج از منزل دستگیر شدند در درگیری مسلحانه حضور نداشتند.”

در بین این زندانیان محمدعلی آذر زندانی است که از بیماری عفونی رنج می برد. هرانا پیش تر در گزارشاتی وضعیت بیماری او را مورد توجه قرار داده بود، از جمله در آخرین بار که این زندانی به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شده بود گزارش کرد “محمد علی آذر، علیرغم بیماری عفونی در ناحیه فک و دهان که امکان تغذیه و نوشیدن مناسب را از او سلب کرده است از دریافت خدمات درمانی محروم مانده است. این زندانی علاوه بر محرومیت از خدمات درمانی در روزهای اخیر به اداره اطلاعات این شهر جهت بازجویی مجدد منتقل و درست از ناحیه ای که با عفونت روبرو است مورد ضرب و شتم قرار گرفت که موجب بدتر شدن وضعیت وی شد.”

هرانا 2 بهمن