حكم اعدام هدایت عبدالله‌پور، ناروا، ستمگرانه و شایسته‌ی ابطال است

روز دوشنبه شانزدهم بهمن‌ماه، حسین احمدی‌نیاز، وکیل کُرد اهل سنندج رسما وکالت پرونده هدایت عبدالله‌پور، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام را در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه برعهده گرفت.

وی در گفتگویی کوتاه با آژانس کُردپا اعلام کرد: حکم اعدام موکلش باید به دلیل اینکه وی هیچگونه فعالیت مسلحانه‌ای نداشته و اتهام بغی که به وی تفهیم شده بدون تحقق عناصر تشكیل دهنده‎ی بزه اتهامی و عدم لحاظ كردن تفسیر مضییق از قانون به نفع متهم مطرح شده و نابرابری میان موکل او و حکومت وجود دارد، باید لغو گردد.

این حقوقدان کُرد اظهار داشت: موکلش به معاونت در فعالیت مسلحانه، عضویت و تبلیغ به نفع حزب دمکرات کردستان ایران متهم شده است و او در مراحل تکمیل تحقیقات از امکانات تعیین وکیل محروم بوده و این خلاف قانون است.

احمدی‌نیاز حکم هدایت عبدالله‌پور را شایسته‌ی ابطال می‌داند و می‌گوید: امیداوار است که این حکم بار دیگر در دیوان عالی کشور لغو شود.

روز پنج‌شنبه بیست و هشتم دی‌ماه، “هدایت عبدالله‌پور” فرزند ابوبکر زندانی سیاسی کُرد برای دومین بار در دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و دادگاه او را به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” مجددا به اعدام محکوم کرد.

پیشتر یکی از نزدیکان هدایت عبدالله‌پور در رابطه با جزئیات روند محاکمه این زندانی سیاسی کُرد به آژانس کُردپا اعلام کرده بود: “پس از اینکه حکم اعدام هدایت‌ عبدالله‌پور در شعبه چهل و هفتم دیوان عالی کشور نقض و به دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد، هدایت عبدالله‌پور در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و برای دومین بار بنا به خواسته و فشار حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه به اعدام محکوم گردید.”آژانس کردپا 16 بهمن