دستگیری یک تن در قزوین در رابطه با اعتراضات اخیر

صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری فردی خبر داد که او را “سرشبکه آشوب‌های اخیر و رابط رسانه‌های ضدانقلاب” معرفی کرد. این مقام قضایی ادعا کرد “این فرد هماهنگ‌کننده بی‌حرمتی و به آتش کشیدن مساجد، حوزه‌های علمیه و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان بوده است”.

اسماعیل صادقی‌نیارکی اظهار داشت: “سرشبکه و مرتبط رسانه‌ای ضدانقلاب و یکی از لیدرهای اصلی ناآرامی‌های اخیر دستگیر شد”.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: “این فرد هماهنگ‌کننده بی‌حرمتی و به آتش کشیدن مساجد، حوزه‌های علمیه و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان بوده است”.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: “متهم دستگیر شده با جمع‌آوری تصویربرداری از اقدامات، آنها را برای ضد انقلاب ارسال می‌کرد”.

صادقی‌نیارکی هیچ اشاره ای به جزییات بازداشت و هویت فرد بازداشت شده نکرد.

در اعتراضات اخیر که بعضا با عنوان «اعتراضات دیماه» از آن یاد میشود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته شدند، بر اساس اعلام منابع رسمی اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر برگزار شد، حدود پنج هزار نفر نیز بازداشت شدند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی در دست نیست. فارس 20 بهمن