انتقال دو تن به زندان همزمان با آزادی یک زندانی

 در ایلام یک بازداشتی به زندان این شهر منتقل شد.

یک شهروند پیرانشهری جهت اجرای حکم به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

و یک زندانی بعد از ۲۷ سال حبس، در پایان محکومیتش آزاد شد .

روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، «غلام‌رضا قنبرپور» پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات به زندان ایلام منتقل شد.

اتهام غلام‌رضا قنبرپور «همکاری با یکی از احزاب کُردی» عنوان شده و بدون محاکمه به زندان منتقل شده است.

غلام‌رضا قنبرپور روز ۲۳ دی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر ایلام بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شده بود.

او پیش از این در سال ۱۳۹۱ هم یک بار دیگر با همین اتهام بازداشت شده و بعد از اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه آزاد گردیده بود‌.

در روزهای گذشته در ارومیه هم یک شهروند پیرانشهری به نام «رسول سلطانی‌آذر» جهت تحمل سه ماه حبس تعزیری به زندان ارومیه انتقال یافت.

او که پیش از آن هم سابقه‌ی بازجویی و بازداشت را داشته است، آخرین بار در ابتدای سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در دادگاه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد و سپس تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر با تودیع وثیقه آزاد گردیده بود.

در خبری دیگر از ارومیه، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن، یک زندانی سیاسی از اهالی بوکان به نام «ابراهیم خرندی» ۴۴ ساله فرزند عبدالکریم کە ۲۷ سال پیش بە اتهام همکاری و عضویت در احزاب کُردی بازداشت شدە بود، پس از اتمام دوران محکومیت بیست‌و‌هفت‌ساله آزاد شد.

او سال ١٣۶٩ هنگامی که ۱۷ سال سن داشت، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بە اتهام «همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُردی» بازداشت شد. ابراهیم خرندی سپس از سوی دستگاه قضایی به ٢٧ سال حبس محکوم شدە و این مدت را در زندان‌های مهاباد، بوکان و ارومیە سپری کرده است.مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان 22 بهمن