بازداشت چند شهروند کرد در شهرهای مختلف کردستان

طی چند روز اخیر چند تن از شهروندان و فعالان کارگری در شهرهای مختلف کردستان بازداشت شدند. دو فعال کارگری در شهرستان کرماشان و همچنین در مریوان یک شهروند از سوی ارگانهای امنیتی بازداشت گردیدند:

 پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، دو فعال کارگری به نام امین سیبر و قدرت‌الله جلالوند از سوی ماموران امنیتی در کرماشان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند‌. این دو فعال کارگری به اتهام برگزاری تجمعات کارگری و تحریک کارگران شهرداری برای اعتصاب بازداشت شده‌اند.

 در  شهرستان مریوان هم از چند روز پیش یک تن به نام “مظفر لطفی” از اهالی روستای بیله به اتهام “تلاش برای براندازی نظام” با جزئیات مبهم بازداشت شده و تاکنون اطلاع دقیقی از محل بازداشت وی کسب نشده است.

در خبری دیگر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌، یک شهروند سردشتی به نام «هلمت فروغی» از اهالی روستای بیوران سفلی از توابع این شهرستان از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این اداره در ارومیه منتقل شده است. اتهام وی «خروج غیرقانونی از مرز» عنوان شده است اما با وجود عدم اطلاع از مصادیق اتهام مطروحه، به علت آن که بازداشت از سوی این ارگان امنیتی صورت گرفته است یحتمل اتهاماتی سیاسی-امنیتی علیه وی مطرح شده‌اند.

همزمان رشید آذری ۴٠ ساله فرزند احمد از اهالی همین روستا که روز شنبه ۱۴ بهمن‌ بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده بود، با تودیع وثیقه‌ی ٢٠٠ میلیون تومانی تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده است. وبسایت مرکزی حزب دمکرات کردستان 23  بهمن