یک فعال سیاسی در کُردستان، بالاجبار از ایران خارج شد

12282آژانس کُردپا: یک فعال سیاسی به نام “حامد براتی” پس از آنکه حکمش از سوی دادگاه تجدیدنظر استان کُردستان جهت سپری نمودن مدت حبس، تأیید و ابلاغ شد، به اجبار کشور را ترک کرد.

حامد براتی فعال سیاسی اهل سقز در گفتگویی تلفنی به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: پس از اینکه مطلع شدم که شعبه‌ی ٤ دادگاه تجدید نظر در سنندج، حکم ٥سال زندان تعزیری بنده را تأیید کرده است، به دلیل نگرانی از خطرات جانی و همچنین وضعیت نامناسب و سخت زندان، به اجبار از ایران خارج شدم.

این فعال سیاسی افزود، در روز ٢٢ خردادماه سال١٣٨٩ توسط ستاد خبری شهرستان سقز به مدت ٢٠ روز بازداشت و سپس با تودیع وثیقه‌ی ٥٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدم.

حامد براتی فعال سیاسی اهل سقز
براتی همچنین عنوان کرد، دادگاه انقلاب سقز در چهارم آذرماه سال ١٣٨٩ بدون حضور بنده، من را به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران به ٥ سال حبس تعزیزی محکوم و در پانزدهم اسفندماه سال ١٣٩١ این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان کُردستان نیز تأیید گردید.

این فعال کُرد اشاره کرد، نیروهای امنیتی شهرستان سقز طی ٢ ماه گذشته چندین بار به منزل پدرش مراجعه و از آنان خواسته‌اند که وی را به به اداره‌ی اطلاعات تحویل دهند.

حامد براتی متولد سال ١٣٥٣ در سقز می‌باشد و ی متأهل و دارای ٢ فرزند بوده و در شهرهای جنوبی ایران به عنوان مهندسی ساختمان فعالیت می‌کرده است.12281