هرانا؛ اقدام برای انتقال ۲۶ زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به زندان قزل‌حصار

zendan-rajaeiخبرگزاری هرانا – مسئولین زندان رجایی شهر از ساعت ۱۱ صبح امروز سعی در انتقال تمام ۲۶ زندانی اهل سنت محکوم به اعدام زندان رجایی شهر به قزل‌حصار دارند. زندانیان در مقابل این تصمیم مقاومت کرده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از ساعت ۱۱ صبح امروز به دو تن از زندانیان اهل سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهرکرج بنام‌های ماموستا کاوه ویسی (خالد منصور بلاغی) و مختار رحیمی که حکم اعدام در پرونده خود دارند اطلاع داده شد که باید با کلیه وسایل جهت انتقال به زندان قزل‌حصار آماده باشند.

یکی از زندانیان عقیدتی این زندان به گزارشگر هرانا گفت: “مسئولین ابندا اعلام کردند کاوه ویسی و مختار رحیمی را می‌خواهند انتقال دهند. وقتی ما در مقابلشان مقاومت کردیم به ما گفتند اسامی انتقالی‌ها ۲۶ نفر است و قاضی مقیسه دستور این نقل و انتقال را صادر کرده. مسئولین حتی تهدید کردند در صورت لزوم از زور استفاده خواهند کرد.”

وی در خصوص علت مخالفت با انتقال این زندانیان گفت: “در دی ماه سال ۱۳۹۱ نیز ۱۰ نفر از زندانیان اهل سنت رجایی شهر که حکم اعدام داشتند را به اسم انتقال به زندان سنندج به زندان قزل‌حصار منتقل کردند. ۶ نفر از ایشان در تاریخ ۷ دی ماه‌‌ همان سال اعدام شدند و مابقی نیز در انتظار اجرای حکم هستند. ما به مسئولین اعلام کرده‌ایم که اگر می‌خواهید اعداممان کنید، همینجا این کار را بکنید.”

اسامی برخی از کسانی که جهت انتقال به زندان رجایی شهر فراخوانده شده‌اند عبارت است از: کاوه ویسی، طالب ملکی، بهروز شاه‌نظری، مختار رحیمی، محمدیاور رحیمی، بهمن رحیمی، شهرام احمدی، محمد غریبی، پوریا محمدی، عالم برماشتی، آرش شریفی، عبدالرحمان سنگانی، فرزاد شاه‌نظری، وریا قادری‌فرد.