احضار یک فعال مدنی اهل مریوان به دادگاه

138235_653062359_n

یک فعال مدنی اهل مریوان به دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

آسو نیوز: براساس خبرگزاری موکریان، یک فعال مدنی به نام “سوران دانشور” به شعبه اول دادگاه انقلاب مریوان احضار شد. آنگونه که در برگه احضاریه دانشور آمده است نامبرده باید روز دوشنبه 8 مهرماه 92 در دادگاه انقلاب مریوان حاضر شود.

بر پایه این گزارش “سوران دانشور” که یکی از فعالان مدنی مریوان است در 10 دیماه 1391 همراه با چهار تن دیگر از فعالان دانشجویی و مدنی توسط اداره اطلاعات مریوان بازداشت و پس از یک ماه در تاریخ 12 اسفند با وثیقه ی یکصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

در همین زمینه خبرنگار موکریان در گفتگو با این فعال مدنی از اتهامات ایشان پرسیده است: “اتهامات بنده را اقدام علیه امنیت ملی و همچنین همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام برشمرده اند”.

دانشور در ادامه این گفتگوی تلفنی با موکریان ضمن رد این اتهامات، افزود: “روز دوشنبه باید در دادگاه انقلاب حاضر و در رابطه با اتهامات مطرح شده که کاملا بی اساس هستند از خود دفاع کنم”.

براساس این گزارش، در سال 1390 سوران دانشور به دلیل فعالیت های دانشجویی و عضویت در شورای مرکزی اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد، توسط حراست دانشگاه ستاره دار شد و علی رغم قبولی در آزمون ارشد مانع ادامه تحصیل نامبرده شدند.

گفتنی است که پیشتر نیز این شهروند مریوانی در تابستان 1390 توسط اداره اطلاعات سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود.
شایان ذکر است که جلسه دادگاهی سوران دانشور قرار است روز دوشنبه 8 مهرماه 1392 در دادگاه انقلاب مریوان به ریاست قاضی لطفی برگزار شود.