به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی اقوام ایرانی پایان دهید

VVMIran e.V.
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 979 34 07 – 0163 261 12 57
Fax: +49 511 261 73 76
Email: info@bashariyat.org www.bashariyat.org
ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر
1) هر كس ميتواند بدون هيچ تمايز، خصوصاً از حيث رنگ، جنس، نژاد، مذهب، عقيده سياسي يا هر عقيده ي ديگر و همچنين مليت و وضع اجتماعي، ثروت، ولادت يا هر موقعيت ديگر، از تمام حقوق و كليه ي آزادي هايي كه در اعلاميه حاضر ذكر شده است بهره مند گردد .
2) بعلاوه هيچ تبعيضي به عمل نخواهد آمد كه مبتني بر وضع سياسي، اداري و قضايي يا بين المللي كشور يا سرزميني كه شخص به آن تعلق دارد . خواه اين كشور مستقل، تحت قيوميت يا خود مختار بوده و يا حاكميت آن به شكلي محدود شده باشد.

به اعدام زندانیان سیاسی و فعالین مدنی اقوام ایرانی پایان دهید

تداوم و گسترش اقدامات سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی علیه اقوام و ملل ایرانی شامل احضار و دستگیری های خودسرانه، محاکمه های غیر علنی و بدون حضور وکیل، محکومیت به زندان، اعدام های علنی و غیرعلنی و کشتار در مناطق مختلف ایران توسط حکومت اسلامی از جمله اعدام تلافی جویانه 16 انسان در بلوچستان و اعدام دو زندانی سیاسی کرد (حبیب الله گلپری پور و رضا اسماعیلی) را محکوم کرده و خواهان:
توقف فوری صدور حکم اعدام باهر دلیل و بهانه،
توقف فوری اقدامات خشونت آمیز علیه تمامی دگراندیشان و آزادیخواهان
آزادی بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی، دربند هستیم.
فعالین حقوق بشر بدینوسیله از کلیه آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر دعوت می نمایند، ضمن موضع گیری قاطع در برابر این اقدامات سرکوبگرانه، تلاش خود را برای نجات جان سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی محکوم به اعدام بعمل آورند.
414
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی