سنندج/ سه روز استراحت اجباری، کارگر کُرد را از کار بیکار کرد

آژانس کُردپا: در ادامه‌ی فشار کارفرمایان شرکت سقزسازی کُردستان “وَن”، یک کارگر کُرد این شرکت که از “ناراحتی جسمی” رنج می‌برد، از کار اخراج شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از وب‌سایت کمیته‌ی هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، در چند روز گذشته یک کارگر کُرد به نام “فؤاد صالحی” که براثر فشارهای ناشی از کار دچار ناراحتی جسمی شده بود، از سوی کارفرمای شرکت سقزسازی کُردستان “وَن” از کار اخراج گردید.

همین منبع در ادامه عنوان کرده است، این کارگر کُرد که بر اثر فشارهای کاری دچار ناراحتی جسمی شده بود با صلاحدید پزشکی، مجبور به استراحت سه روزه گردید اما پس از بازگشت به کارخانه با برخورد شدید کارفرما مواجه و از کار اخراج شد.

پیشتر نیز منابع محلی منتشر کرده بودند، کارفرمایان شرکت سقزسازی کُردستان “وَن” اعلام کرده بودند، هر کارگر قراردادی در سال ١٣٩٢ این شرکت تولیدی باید ١٠ ساعت در روز کار کند.

کارفرمایان این کارخانه مدتی پیش به بهانه‌ی تمدید قرارداد “فؤاد صالحی و ایوب کریمی” که هر کدام از آنان دارای ٤ سال سابقه کار هستند را در تحت فشار قرار داده بودند.

کارفرمایان شرکت سقزسازی کُردستان “وَن” در آذرماه سال ١٣٩١، نیز چند کارگر کُرد را از کار اخراج کرده بودند.

شرکت سقزسازی کُردستان “وَن” در شهرک حسن آباد سنندج واقع شده است و از سال ١٣٦٩در زمینه‌ی تولید آدامس و لواشک فعالیت دارد.