هرانا؛ اعدام یک زن و یک مرد در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – یک زن که متهم به قتل یک پلیس با انگیزه ناموسی بود به همراه یک متهم به قتل دیگر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۴ زندانی متهم به قتل جهت اجرای حکم اعدام از بندهای خود به سلول انفرادی منتقل شدند.

متهم اول میترا شهنوازی از بند زنان زندان قرچک ورامین جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد. وی که ۱۱ سال پیش به اتهام قتل یک پلیس با انگیزه ناموسی بازداشت شده بود، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر کرج بدار آویخته شد.

متهم دیگر یک زندانی به نام “رهبر” بود که در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و از ۸ سال پیش به اتهام قتل عمد در زندان بسر می‌برد. وی بعد از ظهر روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل و سحرگاه امروز حکم وی از طریق چوبه دار به اجرا درآمد.

میلاد مستخدم از بند ۶ و علیرضا علیپور از بند ۲ هر دو به اتهام قتل عمد به پای چوبه دار رفتند که هردو با گرفتن وقت از شاکی اجرای حکمشان به تعویق افتاد.

یکی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج به گزارشگر هرانا گفت: “سحرگاه امروز ساعت ۶ زندانیانی که بند آن‌ها نزدیک حیاط بهداری است از صدای جیغ زنی که قرار بود اعدام شود (میترا شهنوازی) بیدار شدند. زندانیان همه از این صدا‌ها دچار افسردگی روحی شده‌اند.”

یک منبع دیگر به گزارشگر هرانا گفت: “میترا شهنوازی بشدت بیمار بود و ما باورمان نمی‌شود آن‌ها به جسم بیمار وی نیز رحم نکرده‌اند. وی مدت ۱۱ سال در زندان بصورت بلاتکلیف بسر برده بود. وی به علت دفاع از ناموس خود مرتکب قتل یک مامور نیروی انتظامی شده بود.”