تداوم حصر خانگی یک روحانی کُرد اهل سنت در بوکان

آژانس کُردپا: یک ماه از حصر خانگی روحانی کُرد و امام جماعت روستای “سراب” از توابع شهرستان بوکان می‌گذرد و در این مدت ساکنین روستا با فشار نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، لقمان پرستش ملقب به “هیمن بانه‌یی” امام جماعت روستای سراب با اینکه از امام جماعت این روستا منع و ایشان را عزل نمودند اما از سوی نیروهای اطلاعاتی به وی اطلاع دادند که از این منطقه باید خارج شود.

حکم تبعید این روحانی از سوی مراکز امنیتی و مرکز بزرگ اسلامی در بوکان صادر شده است.

به گفته‌ی یکی از ساکنین روستا، هم اکنون روستای سراب بدون امام جماعت است و نیروهای اطلاعاتی اجازه ندادند که مردم یک روحانی دیگر را برای این روستا انتخاب کنند.

روستای سراب با ١٥٠ خانوار از توابع آله‌شین بوکان می‌باشد که با حصر خانگی هیمن بانه‌یی بدون امام جماعت مانده‌اند.

منبع یادشده به خبرنگار کُردپا گفت:”مراکز امنیتی حکومت اسلامی ایران روستاهای کانی کوزله و ارمنی بلاغی از توابع آله‌شین بوکان را تحت فشار قراردادند و به آنها اجازه نداده‌اند امام جماعت داشته باشند”.

هیمن بانه‌یی در خطبه‌های نماز جمعه از بکارگیری پوشال صفحات قرآن در بسته‌بندی میوه‌جات درون صندوق، اعتراض و آن را خلاف شرع و قانون دانسته بود. که به دنبال آن با فشار وتهدید نیروهای امنیتی حکومت اسلامی مواجه گردید.

هیمن بانه‌یی روحانی کُرد اهل سنت روز بیست و چهارم مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و وسایل شخصی وی نظیر لپ‌تاپ و موبایل نیز توقیف شدند.

این روحانی عضو انجمن نویسندگان ایران و استاد زبان کُردی و دارای
چندین کتاب در زمینه‌های تفسیر قرآن، فرهنگ لغات فارسی و عربی به کُردی و
زندگی خانواده و دیوان اشعار که به زبان کُردی می‌باشند .

همچنین مأموران اطلاعاتی ایران وب‌سایت متعلق به لقمان پرستش را نیز هک و مسدود کردند.