قرار بازداشت برادران کُردپور تمدید شد/ خسرو کُردپور در اعتصاب غذا بسر می‌برد

c8ee61c052ac404ef5e0b5c851baed2a_w300آژانس کُردپا: خسرو کُردپور در اعتراض به ابهام در وضعیت پرونده‌ی قضایی، از ١١ روز قبل در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

یکی از همکاران آژانس خبری موکریان با تأیید خبر مذکور به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: چند روز قبل که خانواده‌ی کُردپور با خسرو ملاقات داشته‌اند، وی به آنها گفته که از سی‌ویکم فروردین‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

کمال حسینی در ادامه‌ی این گفت‌وگوی تلفنی افزود: مسعود کُردپور در دیدار با خانواده‌اش اظهار نموده که از زمان بازداشت تاکنون حتی فرد بازجو را نیز ندیده و تحقیقی صورت نگرفته است.

وی اذعان داشت که به دلیل تعهد مأموران اداره‌ی اطلاعات مهاباد مبنی بر آزادی برادران کُردپور از رسانه‌ایی کردن اعتصاب غذای آنها خودداری کرده بود.

به گفته‌ی همکار آژانس خبری موکریان، متعاقب اعتصاب غذای خسرو کُردپور، آقای عثمان مزین وکیل دادگستری با مراجعه به بازپُرس پرونده‌ی قضایی خسرو و مسعود کُردپور مراتب نگرانی خود را ابراز داشته است.

عثمان مزین، وکیل برادران کُردپور خواهان دیدار با مسعود و خسرو شده تا آنها را از ادامه‌ی اعتصاب غذا منصرف نماید اما به سبب ممانعت نیروهای امنیتی و بازپُرس ویژه، موفق با دیدار نشده است.

همچنین کمال حسینی از تمدید دوباره‌ی قرار بازداشت برادران کُردپور تا یک ماه دیگر خبر داد.

پیشتر قرار بازداشت خسرو و مسعود کُردپور از سوی دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد برای مدت یکماه دیگر تمدید شده بود.

خسرو و مسعود کُردپور هفدهم و نوزدهم اسفندماه سال ١٣٩١ توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران در شهرستان مهاباد بازداشت شدند.