کارگران فولاد زاگرس در مقابل فرمانداری قروه تجمع کردند

آژانس کُردپا: کارگران بزرگ‌ترین پروژه‌ی صنعتی استان کُردستان برای چندمین بار متوالی در مقابل فرمانداری قروه دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مدیرعامل کارخانه‌ی ذوب‌آهن کُردستان از ٧ ماه قبل، دستمزد و مزایای کارگران فولاد زاگرس را پرداخت نکرده است.

این کارگران که حدود ٢٠٠ نفر برآورده شده است از روز گذشته در مقابل فرمانداری قروه تجمع و به حقوق معوقه‌ی خود اعتراض کردند.
سوابق کار این کارگران از ١٠ تا ٢٣ سال می‌باشد.

یکی از این کارگران به هنگام تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری به خبرگزاری ایلنا گفت: “علت دیگر نارضایتی کارگران، عدم واریز حق بیمه‌ی کارگران در ماه‌های تیر، مرداد، آبان، آذر و دی به حساب است”.

پیشتر یک مقام دولتی از ابراز تمایل کارخانه ذوب آهن اصفهان جهت همکاری و احیای فولاد زاگرس خبر داده بود.

گفته می‌شود سهام‌داران فولاد زاگرس بجای پرداخت حقوق و مزایای کارگران، اقدام به فروش مواد خام معدن سنگ آهن “یاسوکند” می‌‌کنند که به سهامداران فولاد زاگرس تعلق دارد.

وضعیت مبهم کارگران فولاد زاگرس قروه در حالی است که به گفته‌ی معاون مدير ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کُردستان، هم‌اکنون ٨٦ تشکل کارگری در سطح استان فعال هستند.

کارخانه‌ی فولاد زاگرس از روز سه شنبه ۱۸ تیرماه سال جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما “ناتوانی مالی و زیان‌ده بودن تولید” ذکر می‌شد تعطیل و تمامی ۲۳۵ کارگر آن اخراج شدند.

این کارگران تاکنون دو بار در مقابل مجلس اسلامی، بیت رهبری، اداره‌ی کل کار استان کُردستان و اداره کار شهرستان قروه دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.