نمایندگان کارگران ذوب‌آهن اردبیل اخراج شدند

تاریخ: دوشنبه ,۵ اسفند ۱۳۹۲

خبرگزاری هرانا – دبیر خانه کارگر اردبیل از اخراج رئیس انجمن صنفی کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل به دلیل آنچه «پیگیری مطالبات صنفی کارگران» می‌خواند خبر داد.

«مرتضی مقدم» درباره دلایل اخراج نماینده صنفی کارگران به ایلنا گفت: اخراج آقای «مقصود محجوری» پس از آن صورت گرفت که او به همراه سایر اعضای انجمن صنفی پی‌گیر حقوق معوقه کارگران بود.

این فعال کارگری همچنین از اخراج دو تن دیگر از اعضای انجمن‌صنفی کارگران به نام‌های «حسن رونقی» و «اصغر بابا‌زاده» در مهر و آذرماه‌ها بنا به دلیلی مشابه خبر داد.

در همین رابطه «مقصود محجوری» رئیس انجمن صنفی کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل دلیل اخراج‌ خود و همکارانش را انجام وظیفه قانونی‌‌شان در پی‌گیری حقوق معوقه ۲۶۵ کارگر ذکر کرد و مدعی شد: کارگران علاوه بر آنکه در چهار ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز از ابتدای سال ۹۲ دچار مشکل شده بطوری که در چهار ماه آبان، آذر، دی و بهمن هیچ پرداختی به تامین اجتماعی انجام نشده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ذوب آهن اردبیل با اشاره به ماده ۱۷۸ قانون کار تاکید کرد: هیچ کس حق دخالت و جلوگیری از فعالیت اعضای انجمن صنفی را ندارد و این عمل کارفرما خلاف قانون کار است و قانون برای فرد متخلف مجازات تعیین کرده است.