فشار نهادهای امنیتی بر علیه خانواده ی زندانیان و فعالان سیاسی در کردستان

اخیرا از شهرهای مختلف کردستان خبر می رسد که بار دیگر فشار بر خانواده های زندانیان سیاسی و فعالان سیاسی خارج از کشور از طرف وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی افزایش یافته است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، وزارت اطلاعات در کردستان ، به عناوین مختلف خانواده فعالان سیاسی خارج از کشور را مورد تهدید قرار می دهد، کسانی را که هم اکنون فرزندانشان عضو احزاب کرد و یا اینکه به اتهام سیاسی – امنیتی در زندان بسر میبرند ، به بهانه های واهی به اطلاعات فرا میخوانندو آنها تحت فشار قرار می دهند که باید با آنها همکاری کنند.
در چند روز گذشته نیروهای اداره اطلاعات شهر سقز ،بدونه در دست داشتن حکم ،چندین مورد به تفتیش و بازرسی منزل محمد محمدی یکی از فعالان سیاسی کرد اقدام نموده اند و ضمن بی احترامی به خانواده و بخصوص پدر نامبرده ، آنها به شدت تهدید کرده اند.
از طرفی دیگر و در شهرهای دیگر در مواردی در کسب شغل خانواده های فعالان سیاسی مزاحمت ایجاد می کنند و به نوعی غیره رسمی محرومیت اجتماعی برای وابستگان فعالان سیاسی خارج از کشور ایجاد می کنند و حتی از ادامه تحصیل بستگانشان در دانشگاهها ممانعت به عمل می آورند.
اخیرا در مواردی به هنگام فروش اموال و املاک خانواده های کسانی فرزندانشان یا در زندان و یا اینکه خارج از کشور بسر میبرند ، ارگانهای قضایی دخالت نموده و خواستار می شوند تا سهم فرزند و بستگان آنها که فعال سیاسی هستند در اختیار حکومت قرار گیرد. در مواردی هم به خانواده ی فعالان سیاسی و یا اعضای احزاب سیاسی کردستان مراجعه نموده و سهم و بستگانشان را از آنها طلب نموده اند.
در این مورد اخیرا در شهرهای مریوان و سنندج چند مورد احضار و مصادره اموال و تهدید خانواده های فعالان سیاسی و یا زندانیان سیاسی از طرف اداره های اطلاعات صورت گرفته است