‎دادخواهی خانواده یوسف سیلاوی، چهار سال پس از بازداشت و ناپدید شدن وی

خانواده يوسف سيلاوى، هموطن اهل اهواز، چهار سال پس از جستجوى بى نتيجه براى آگاهى از محل بازداشت و وضعيت وى، از نهادهاى حقوق بشرى براى اطلاع از سرنوشت وى درخواست کمک کردند.
بنا بر اطلاع “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، يوسف سيلاوى متولد ٣ ارديبهشت ١٣٣٨، فرزند عباس متولد اهواز، روز ١٧ آبان ١٣٨٨، در منزلش واقع در فاز ۴ اهواز، دستگير شد و از آن تاريخ جستجوى خانواده سيلاوى از طريق مراجعه ايشان به نهادهاى امنيتى، انتظامى و قضايى بى نيتجه بوده وکارگزاران رژیم از پاسخگويى درباره سرنوشت وى طفره مى روند.
فرزند خانواده سيلاوى، در پاسخ به علت دستگيرى پدرش مى گويد که احتمال مى دهد اين بازداشت تنها به دليل نسبتهاى فاميلى بوده باشدوپدرش بى گناه است و هيچ گونه فعاليت سياسى يا فرهنگى نداشته است.
دو فرزند اين زندانى مفقود، ساکن خارج از کشور و از فعالان مدنى هستند، و منصور سيلاوى فعال سياسى متوفى و مقيم لندن (پسر عمو و شوهر خواهر) وى مى باشد.
گمانه ها بر اين است که بازداشت يوسف سيلاوى در راستاى فشار بر اعضاى خانواده وى، براى توقف فعاليت در خارج از کشور بوده است.
“ناپدید شدن اجباری”، آنگونه که در حقوق بین الملل تعریف شده، جنایت علیه بشریت به شمار می آید و هر کشور طرف با این معضل، باید جنایت ناپدید شدن اجباری را با تعیین مجازاتهای مناسب، قابل پیگرد و تعقیب کند.
سعيد زينالى، دانشجويى که در جريان اعتراضات دانشجويى پس از حمله به کوى دانشگاه در تير ۱۳۷۸ توسط نيروهاى امنيتى در منزل بازداشت شد و دکتر عليرضا پيرى، در تبريز و کارمندUntitled دانشگاه علوم پزشکى تبريز که در ديماه سال ٨۹ در خودروى خود بازداشت شد، از ديگر قربانيان و ناپديد شدگان در رژیم ايران هستند که تا به امروز هيچ مسئولى نسبت به سرنوشت آنها پاسخگو نبوده است.‎