احتمال اعدام یک زندانی سیاسی تا ساعاتی دیگر

khosraviسازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای از رژیم ایران خواسته‌است که اعدام غلامرضا خسروی را متوقف کند. این سازمان در این بیانیه گفته‌است: غلامرضا خسروی جزء زندانیانی بوده‌ که در جریان حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین در ۱۷ آوریل امسال زخمی شده و مأموران امنیتی همان زمان وی را به اجرای حکم اعدام تهدید کرده‌اند.

این سازمان ضمن اشاره به عدم اطلاع خانواده و وکیل خسروی از دلیل اعدام ناگهانی وی٬ آن را غیر قانونی دانسته‌است.

شایان ذکر است که طبق قوانین ایران خانواده و وکیل محکوم به اعدام باید از ۴۸ ساعت قبل در جریان اجرای حکم قرار داشته باشند.

این در حالی است که خانواده خسروی ساعت ۱۰ امشب در زندان رجایی شهر کرج با وی ملاقات کرده‌اند.

برادر این زندانی سیاسی به هرانا گفته است: «وی را با دستبند و پابند به ملاقات آوردند و همه خانواده هم آمده بودند. این ملاقات حدود ساعت ۱۰ شب صورت گرفت. هنگام خروج از ملاقات صورتجلسه‌ای را آوردند تا همه ما امضاء کنیم و به ما ابلاغ شد حکم اعدام غلامرضا خسروی صبح فردا [یک‌شنبه ۱۱ خرداد] به اجرا در می‌آید.»

غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.