یک زندانی کُرد در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه لبانش را دوخت

آژانس کُردپا: یک زندانی عقیدتی کُرد اهل شهر جوانرود در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به نشانه اعتراض به وضعیت نامناسب زندان و برخورد تبعیض‌آمیز مسئولان زندان، لبانش را دوخته است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، لایق کُردپور زندانی عقیدتی که نزدیک به چهار سال است در زندان‌های حکومت اسلامی ایران در بازداشت بسر می‌برد، ٩ روز است که لبانش را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است.

لایق کُردپور زندانی عقیدتی، لبانش را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است

به گفته یکی از اعضای خانواده این زندانی عقیدتی، لایق کُردپور نسبت به امتناع مسئولان زندان از پاسخ به درخواست انتقال وی به زندان شهر پاوه لبانش را دوخته و مسئولان زندان هیچ پاسخی به این زندانی کُرد نداده‌اند.

لایق کُردپور، دی‌ماه سال ٨٩ در شهر جوانرود بازداشت و پس از دو ماه در اداره اطلاعات کرمانشاه به بند ٢٠٩ زندان اوین و پس از آن به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

این زندانی عقیدتی، بعدها از زندان رجایی شهر به زندان شهر پاوه در استان کرمانشاه بازگردانده شد و از آنجا به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل و هم‌اکنون در وضعیت نامناسب جسمی و روحی بسر می‌برد.

گفته می‌شود، پیشتر یکسال و هشت ماه از حکم این فعال مذهبی مورد عفو قرار گرفته بود، اما وزارت اطلاعات این عفو را لغو کرده بود.

لایق کُردپور از بیست و ششم خردادماه لبانش را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده و تاکنون هیچکدام از مسئولان اقدامی در خصوص تحقق مطالباتش انجام نداده‌اند.