سنندج/ یک عضو مکتب قرآن در اداره‌ی اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت

20768آژانس کُردپا: در ادامە‌ی روند بازاداشت و احضار فعالین مذهبی از سوی مراکز امنیتی کُردستان، ادارە اطلاعات سنندج یک شهروند کُرد را احضار کرد.

بنا بەگزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سەشنبە سوم تیرماه، یکی از اعضای مکتب قرآن ساکن شهر سنندج، از سوی ادارە اطلاعات این شهر احضار شد.

این فعال مذهبی کُرد بەنام سعدی قریشی از سوی ادارە اطلاعات سنندج احضار و برای چندین ساعت از سوی ماموران امنیتی این نهاد دولتی مورد بازجویی قرار گرفت.

سعدی قریشی از سوی ادارە اطلاعات سنندج احضار شد
وب‌سایت مکتب قرآن در این بارە نوشتە است: “این عضو مکتب قرآن دربارە بحث در مورد محدود کردن فعالیت‌های مکتب قرآن احضار شدە است”.

اواخر سال گذشتە نیز سە معلم کُرد ساکن سردشت بەنام‌های شورش مصطفی زادە، ابراهیم رستمی و فریدون علیپور و همچنین یک معلم کُرد ساکن بوکان بەنام محمد سرایی ، بەعلت عضویت در مکتب قرآن ، از سوی ادارە آموزش و پرورش این دو شهر از تدریس محروم شدە بودند.

پیشتر یکی از اعضای مکتب قرآن از سوی نیروهای اطلاعتی شهر مریوان و در محل کارش بازداشت شدە بود، کە ماموران وزارت اطلاعات وی را مورد تهدید قرار دادە بودند تا ارتباط خود را با این گروه اسلامی قطع نماید.

پیروان مکتب قرآن که مرحله‌ی سوم از مراحل رهبری حرکت دینی با برداشت احمد مفتی‌زاده از کتاب و سنت اسلامی را تجربه می‌کنند، “تزکیه‌ی خود و دعوت و هدایت دیگران بدون فعالیت‌های سیاسی” را وظیفه کنونی خود می‌دانند.