یک ماموستای کُرد از دادگاه روحانیت تبریز به زندان منتقل شد

20785آژانس کُردپا: امام جماعت یکی از مساجد سردشت به هنگام احضار به دادگاه روحانیت تبریز بازداشت گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک روحانی کُرد پیرو اهل سنت به نام عبدالسلام گلنواز صبح امروز در دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و به زندان مرکزی تبریز انتقال یافت.

وی اوایل مهرماه ٩٢ از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به ٦ سال حبس و خلع دائم لباس روحانیت محکوم شده بود.

ماموستا سلام گلنواز به زندان مرکزی تبریز انتقال یافت
خبرنگار کُردپا در سردشت با تأیید این گزارش، چگونگی احضار و بازداشت ماموستا سلام گلنواز را چنین عنوان کرد: روز گذشته، چهارم تیرماه دادگاه روحانیت تبریز در تماس تلفنی، وی را برای تبدیل حکم قبلی به سزای نقدی احضار می‌کند که برخلاف وعده‌ی قضات دادگاه، این روحانی کُرد بازداشت می‌شود.

یکی از همراهان سلام گلنواز به آژانس کُردپا گفت: چند تن از دوستان وی در معیت ایشان به دادگاه ویژه روحانیت در تبریز مراجعه کردیم که متأسفانه بعد از سه ساعت متوجه عدم بازگشت ماموستا شدیم که بعداً خبر بازداشت را به ما دادند.

دادگاهی و بازداشت این روحانی سنی‌مذهب در حالی است که دادگاه ویژه‌ی روحانیت تماماً از روحانیون شیعه‌مذهب تشکیل گردیده و حتی یک روحانی سنی در هیأت منصفه نیز حضور ندارد.

درباره‌ی سرنوشت این شهروند کُرد، یک منبع مطلع به شرط محفوظ ماندن هویتش به آژانس خبررسانی کُردپا از صدور یک سال حبس تعزیری برای عبدالسلام گلنواز خبر داد.

مهرماه سال گذشته او در گفتگوی کوتاهی با آژانس کُردپا، اتهامات دستگاه قضایی مبنی بر اقدام علیه نظام، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و تبلیغ به نفع حزب دمکرات کردستان ایران را رد کرد و اظهار داشت: “عضویت من در مکتب قرآن جهت تزکیه‌ی خود و دعوت و هدایت دیگران بدون فعالیت‌های صرف سیاسی است”.

این روحانی کُرد طی ٢٠ سال گذشته همواره مورد اذیت و آزار نهادهای حکومت بوده و بارها به اداره‌ی اطلاعات احضار شده بود.

روز گذشته نیز دو نهاد غیردولتی مدافع حقوق‌بشر نسبت به تأثیرات نزاع و درگیری فرقه‌ای منطقه بر زندانیان اهل سنت ایران ابراز نگرانی کردند.