فعالان سیاسی کُرد در بیرون و داخل زندان تحت فشار هستند

آژانس کُردپا: دو تن از زندانیان سیاسی سابق و فعلی کُردستان از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مورد تهدید و فشار قرار دارند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه در بوکان با مراجعه به منزل پدری یوسف رحمان‌پور از آنها خواستند که فرزندشان خود را به این اداره معرفی کند.

یوسف رحمان‌پور، تهدید به دریافت حکم سنگین قضایی شده است
این زندانی سابق به هنگام مراجعه مأموران امنیتی سپاه پاسداران، در یک سفر کاری بوده است.

یوسف رحمانپور در سال ۸۲ به اتهام همکاری با احزاب سیاسی کُرد، بازداشت و بعد از مدت ۵ ماه در بازداشتگاه امنیتی بانه و زندان سقز به همین اتهام از سوی “قاضی گودینی”، قاضی دادگاه انقلاب سقز، به دو سال حبس تعلیقی محکوم و سپس از زندان آزاد شد.

مراجعه افراد حفاظت اطلاعات سپاه در اواسط هفته‌ی گذشته صورت گرفته و این شهروند کُرد را به ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور و نهادهای حقوق‌بشری متهم می‌کنند.

یک فعال حقوق‌بشر به کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران گفته: یوسف رحمان‌پور توسط این نهاد امنیتی مورد احضار و تهدید تلفنی قرار گرفته و اعلام کردند که در صورت بازداشت، این بار حکم سنگین‌تری دریافت خواهد کرد.

آقای رحمان‌پور دو بار دیگر در سال‌های ٨٥ و ٨٧ از سوی نهادهای اطلاعاتی بازداشت و دوران محکومیت خود را در زندان‌های اصفهان، مهاباد، بوکان، خوی ، شهرضا و زندان مرکزی ارومیه سپری کرده بود.

همچنین از زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان گزارش می‌رسد که چنگيز قدم‌خير، زندانی سیاسی کُرد در “شرایط حاد جسمی” بسر می‌برد.
مأموران وزارت اطلاعات از انتقال این جوان کُرد به بیرون از بهداری زندان جهت مراقبت‌های پزشکی مخالفت می‌کنند.

چنگیز قدم‌خیر به چهل سال حبس و تبعید به مسجد سلیمان محکوم شده است
چنگیز قدم‌خیر اهل کامیاران در ١٩ خردادماه ٩٠ حوالی شهر سنندج نیز توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت می‌شود. نیروهای سپاه از تیراندازی برای بازداشت وی استفاده می‌کنند.

این زندانی سیاسی از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به اتهامات “اقدام علیه امینت ملی و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون” به ٤٠ سال حبس محکوم می‌شود.