وخامت حال چهار زندانی محکوم به اعدام در پانزدهمین روز اعتصاب غذا

10426808_645459208862972_8990107111176299637_nوضعیت جسمی چهار زندانی عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام در زندان قزلحصار به شدت وخیم است.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وضعیت جسمانی جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال ملایی و حامد احمدی امروز جمعه 6 تیرماه 1393، در پانزدهمین روز اعتصاب غذای این زندانیان بسیار وخیم گزارش شده است.
گفته می‌شود آنها هنوز در در لباس مخصوص اعدام و در قرنطینه زندان قزلحصار نگهداری می‌شوند.

این زندانیان محکوم به اعدام دچار خونریزی شدید معده شده‌اند و شدت وخامت وضعیت جسمی حامد احمدی و جهانگیر دهقانی به حدی بوده است که امروز جمعه برای چندمین بار بیهوش شده‌اند.
این در حالی است که مسوولین زندان قزلحصار کوچکترین واکنشی از خود نشان نداده‌اند و آنان همچنان در وضعیتی غیر انسانی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.
گفته شده مسوولان قضایی و امنیتی در پی تشدید اعتراض‌های داخلی و جهانی فعالان حقوق بشر و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و همچنین اعتراض شخصیت‌های سرشناس به حکم اعدام این چهار زندانی، ده روز پیش وعده‌هایی مبنی بر لغو حکم اعدام و بازگرداندن آنها به رجایی شهر از سوی مسوولان به خانواده‌های متحصن این زندانیان داده شد که تا به امروز هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده است.
گفتنی است این چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد محکوم به اعدام، از سوی نگهبانان زندان به قصد شکنجه روحی و روانی، به آنها می‌گویند که صبح فردا حکم اعدام شما اجرا می‌شود.
از طرفی دیگر ۸۰ تن از زندانیان اهل‌سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که در حمایت از حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از روز سه شنبه 27 خرداد، دست به اعتصاب غذا زده بودند، کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
آنها پیش‌تر طی پیامی اعلام کرده بودند که؛ “ﻣﺎ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﺍﺯ چهار ﺑﺮﺍﺩﺭﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﻋﺪﺍﻣﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻗﺰﻟﺤﺼﺎﺭ ﮐﺮﺝ به سر ﻣﯽ‌ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻋﻼﻡ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺘﺤﺼﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ رﻭﺯ ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ ﻣﻮﺭﺥ 26 خردادماه 1393، ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯽ‌ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺗﺎ ﺗﻮﻗﻒ ﻭ ﻟﻐﻮ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﻋﺪﺍﻣﺸﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﺼﺎﺑﻤﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﺍﺩ. ما زندانیان عقیدتی اهل سنت رجایی شهر خواستار پیگیری رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشر با نفوذ، از وضعیت 4 زندانی قزلحصار هستیم و در غیر این صورت حکومت در ادامه ظلم خود جسورتر خواهد شد.”
هم‌اکنون بیش از ۹۰ زندانی اهل‌سنت در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند.