١٢ راس حیوان بارکش کولبران توسط نیروهای رژیم تلف شدند

کوردستان میدیا: در دو مکان از مناطق مرزهای مشترک اقلیم کُردستان و استان کرمانشاه، دوازده راس حیوان بارکش کولبران کشته شدند.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، نیروهای رژیم اسلامی مستقر در پاسگاه مرزی شوشمی بعد از ظهر روز سه‌شنبه ٣١ تیرماه، به کاروان کولبران یورش برده و آنها را هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند.

یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار کردستان میدیا گفت، در این حمله نیروهای انتظامی پس از ضبط حیوانات بارکش آن‌ها را به ضرب گلوله تلف کردند.

این شهروند در ادامه افزود: ارزش مالی بارهای کولبران که توسط نیروهای رژیم ضبط شدەاند، ٥٠٠ تا ٦٠٠ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

از سوی دیگر نیروهای حفاظت اطلاعات سرواباد در استان سنندج، مورخه‌ی ٣١ تیرماه در مکانی موسوم به “نویجر” از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه، به سمت کولبران تیراندازی کردند.

در این حمله نیز دو راس از احشام کولبران کُرد اهل روستای “دره‌مر” اقلیم کُردستان ضبط و تلف شدند.

شهروندان کُرد در کردستان ایران به خصوص در نواحی مرزی به دلیل بیکاری فزاینده و کمبود درآمد، به کار خطناک کولبری روی آورده و سالانه علاوه بر متحمل شدن زیان مادی فراوان، بعضا به دلیل هجون نیروهای رژیم اسلامی و عبور از کوهستان‌های صعب‌العبور جان خود را از دست داده و یا دچار جراحت‌های عمیق می‌شوند.

تیراندازی نیروهای رژیم به سمت کولبران در حالی است که اغلب آنان دارای کارت ویژه‌ی کولبری می‌باشند.