دختران شین‌آباد در پاستور: وعده وعید شفاهی را نمی‌پذیریم

300x180x21817.jpg.pagespeed.ic.nKP3E5uwYAآژانس کُردپا: دختران شین‌آباد بهمراه خانواده‌هایشان بار دیگر به نشانه‌ی اعتراض به وعده وعید مسولین و عدم رسیدگی به وضعیتشان در مقابل دقتر حسن روحانی تجمع کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بعد از ظهر امروز، هشتم شهریورماه خیابان پاستور در پایتخت شاهد تحصن مجدد ١٢ دختربچه کُرد علیه قول‌های عمل نکرده‌ی مسئولان حکومتی بود.

آمنه راک، دانش‌آموز ابتدایی مدرسه‌ی شین‌آباد پیرانشهر علت این تجمع اعتراضی را “عدم رسیدگی به وضعیت خود و دوستانش و نیز عدم پاسخ‌دهی مسئولان” عنوان کرده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: “مستمری و حق بیکاری پدر و مادرانمان را پس از گذشت ٢ سال از آن حادثه پرداخت نمی‌کنند و جوابی هم نمی‌دهند”.

همچنین جلال مردای، سخنگوی دانش آموزان شین‌آبادی در گفتگو با خبرآنلاین گفته: “درخواست ما این است که تنها با شخص رئیس جمهوری و یا آقای نوبخت نشست داشته‌باشیم اگر قرار باشد مانندگذشته شفاهی وعده بدهند را نمی‌پذیرم و تا زمانی که خواسته ما به عمل نزدیک شود اینجا می‌مانیم”.

تاکنون ٥ بار این دختران بهمراه خانواده‌های خود در مقابل ریاست جمهوری و مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع‌کرده‌‌اند اماهنوز هیچ یک از مطالبات آنان محقق نشده است.

خانواده‌ها و دختران شین‌آباد امروز شنبه با شعار “به کدامین گناه سوخته شدم؟ من دختر هستم قرار بود آینده‌ساز کشورم باشم” مقابل نهاد ریاست جمهوری حضور یافتند.

روز پانزدهم آذرماه سال ٩١، ٣٧ دانش‌آموز دختر مدرسه‌ی ابتدایی به دلیل آتش‌سوزی کلاس درسشان در روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در استان آذربایجان‌غربی دچار سوختگی شدند که بر اثر این حادثه دو تن از این دانش آموزان به نام‌های “سیران یگانه” و “سارینا رسول‌زاده” جان باختند.