وضعیت جسمانی دو زندانی سیاسی کُرد در زندان‌های ایران وخیم گزارش می‌شود

009آژانس کُردپا: وضعیت جسمی دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان‌های ارومیه و یزد وخیم و مسئولان از درمان آنان امتناع می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، علیرضا رسولی فرزند حسن زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد که در زندان مرکزی ارومیه در بازداشت بسر می‌برد دچار بیماری صعب‌العلاج شده و مسئولان زندان با معاینه و معالجه پزشکی مخالفت کرده و به همین دلیل وی دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: علیرضا رسولی دچار بیماری “سرطان” شده و در حالیکه نیاز به معالجه پزشکی فوری دارد، مسئولان زندان با معالجه پزشکی وی مخالفت می‌کنند.

به گفته این منبع، علیرضا رسولی به نشانه اعتراض به این تصمیم مسئولان زندان ارومیه، شش روز است که دست به اعتصاب غذا زده و تاکنون اعتصاب وی ادامه دارد.

علیرضا که دو “غده سرطانی” در سینه دارد، هم‌اکنون در بند ١٢، بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه در بازداشت به سر می‌برد.

گفته می‌شود، این فعال سیاسی کُرد به نشانه حمایت از دانش‌آموزان شین‌آباد پیرانشهر در مقابل اداره آموزش و پرورش مهاباد بهمراه شماری از فعالان کُرد تجمع کرده بودند که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به عضویت در یکی از احزاب اپوزسیون کُرد متهم و به سه سال زندان تعزیری محکوم گردید.

محمد مرادی زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان یزدDownload
از سوی دیگر، محمد مرادی یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی کُرد در زندان یزد دچار “دیسک کمر” شده و در حالیکه پزشک زندان اعلام کرده که وی باید برای معالجه پزشکی به خارج از زندان انتقال یابد، مسئولان زندان با انتقال وی به خارج از زندان در جهت معالجه پزشکی ممانعت می‌کنند.

محمد مرادی که ١٨ است در زندان مرکزی یزد در بازداشت به سر می‌برد، به گفته نزدیکان وی از بیماری دیسک کمر رنج می‌برد و مسئولان زندان با انتقال وی به خارج زندان مخالفت می‌نمایند.

محمد مرادی به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران، سال ٧٥ بهمراه سه فعال سیاسی دیگر کُرد به نام‌های عمر امامی، علی صالحی و والی درودی بازداشت و به ٢٠ سال زندان تعزیری محکوم گردید که از آن زمان تاکنون از حق هرگونه مرخصی محروم بوده است.